Black Hat SEO (BHS) – nazwa nawiązuje do westernów, w których bohaterowie negatywni zwykle nosili czarne kapelusze, stąd skojarzenie z ideą BHS, które obejmuje działania wykorzystujące metody pozycjonowania witryn w wynikach wyszukiwania sprzeczne ze wskazówkami dla webmasterów określanymi przez wyszukiwarki. Black Hat SEO to działania nieetyczne, które umożliwiają jednak osiągnięcie wysokich pozycji danej strony w krótkim czasie i polegają na tworzeniu strony pod wyszukiwarki, a nie odpowiadające zapotrzebowaniu użytkowników.
Do działań Black Hat SEO zalicza się m. in. wykorzystywanie systemów wymiany linków, kupowanie linków czy przeładowanie strony słowami kluczowymi. Mimo że wytyczne wyszukiwarek związane z pozycjonowania witryn nie są przepisami prawa, określają zasady korzystania z wyszukiwarek i niestosowanie się do nich jest karane np. przez obniżenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, wykluczenie strony z wyników wyszukiwania czy nałożenie filtra na stronę.