Hashtag to słowo (lub fraza) poprzedzone znakiem ” # „, które jest wykorzystywane w social mediach, np. na Facebooku, Instagramie, LinkedInie czy TikToku, w celu przypisania treściom konkretnej tematyki czy też kategorii. Hashtagi pomagają użytkownikom w odnalezieniu treści, które ich interesują. Hashtag pełni funkcję znacznika przypisywanego do danego posta np. zdjęcia lub filmu. Użytkownik wpisuje np. #polskakuchnia, a następnie może zapoznać się ze wszystkimi postami, które zostały oznaczone takim właśnie hashtagiem. Oznaczanie treści jest bardzo ważne w działaniach w social mediach, ponieważ odpowiednio dobrane hashtagi mogą znacznie zwiększyć zasięgi organiczne postów, przyczynić się do zwiększenia świadomości marki (profilu firmowego), a nawet zwiększyć ruch na stronie (w bio, czyli opisie profilu, zazwyczaj umieszcza się link do danej strony lub sklepu internetowego). W mediach społecznościowych hasztagi pełnią poniekąd funkcję linku, który odsyła do „folderu” z postami, oznaczonymi konkretnym hashtagiem. Podstawą sukcesu są dobrze dobrane hasła, bezpośrednio powiązane z działalnością danej firmy. Tworząc hashtagi, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach:
Hashtag musi być rozpoczynać się symbolem: #
Hashtag nie może zawierać spacji – musi to być jeden wyraz lub ciąg wyrazów (ewentualnie można je rozdzielić, używając tzw. „podłogi”: _ )
Hashtag nie może zawierać znaków specjalnych np: ! ? % $