Filtr Google (Filter Google) – kara nakładana przez Google na witrynę w związku z wykorzystaniem niedozwolonych metod pozycjonowania, których celem jest podwyższenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Skutkuje to obniżeniem pozycji witryny, gwałtownym spadkiem odwiedzin, a czasem nawet usunięciem strony z rezultatów wyszukiwania (ban Google). Nakładane są dwa rodzaje filtrów Google – ręczny i algorytmiczny. Pierwszy z nich nakładany jest na czas określony przez Google Webspam Team lub poprzez algorytmy Google. Poinformowani zostaniemy o jego obciążeniu naszej witryny w narzędziu Google Search Conosle. O drugim z nich – filtrze algorytmicznym nie jesteśmy informowani. Jest on automatycznie nakładany przez wyszukiwarki. Najczęściej powodem jego nałożenia penalty jest powielenie treści lub duże nagromadzenie słów kluczowych na stronie. W celu usunięcia filtru wyszukiwarki zalecamy dokładną analizę i dostosowanie strony do wytycznych Google skierowanych do webmasterów.