Marki na TikToku. 7 rzeczy, o których warto wiedzieć na starcie

Marki na TikToku. 7 rzeczy, o których warto wiedzieć na starcie

TikTok to obecnie najchętniej pobierana przez użytkowników aplikacja w Polsce i na świecie. Jednak większość marek wciąż z pewną dozą nieśmiałości podgląda ten świat jedynie zza uchylonych drzwi. Tymczasem TikTok stoi otworem dla każdego, kto chce poprzez swoją kreatywność dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów. Od czego zacząć? Oto 7 rzeczy, które warto sobie uświadomić na początku.

Przekonaj się, że na TikToku naprawdę są Twoi klienci

Czy wiesz, że ponad połowa użytkowników TikToka w Polsce ma więcej niż 18 lat? Jeśli więc jesteś marką, której grupą docelową są osoby dorosłe, to na tej platformie na pewno są Twoi klienci lub lada moment nimi się staną. Dlatego nie obawiaj się, że prowadząc profil na TikToku, trafisz w próżnię.

Podglądaj, co robią inni…

Specyfiką TikToka są stale zmieniające się trendy. W jednym tygodniu modne będą filmiki z konkretną piosenką w tle, a za chwilę – wyzwanie odnoszące się do bieżącego zdarzenia na świecie. Jeśli więc dotychczas w social mediach planowałeś posty z dużym wyprzedzeniem, w tym przypadku warto podejść do sprawy w sposób bardziej elastyczny i stale śledzić, co w danej chwili zyskuje na popularności.

Nie musisz jednak poświęcać wielu godzin na stałe podglądanie trendów. TikTok w swoim newsroomie regularnie publikuje listę popularnych filmików, ale również klikając w lupkę, otwierasz zakładkę z chętnie używanymi hashtagami i często oglądanymi postami. Regularnie tam zaglądaj i postaraj się reagować na zmiany.

…ale nie trać swojej unikalności

Podczepianie się pod bieżące trendy jest skuteczne, pod warunkiem, że dodajesz coś od siebie. Kopiowanie innych, o ile uchodzi „zwykłym” użytkownikom, to już w przypadku marek, nie jest mile widziane.

Warto jest więc inspirować się gotowymi publikacjami i dostosowywać je w taki sposób, aby były spójne z Twoją działalnością.

Otwórz się na nowy styl komunikacji

Twoje dotychczasowe profile w mediach społecznościowych wypełnione były postami stworzonymi w poważnym tonie? Na TikToku możesz nieco poluzować styl komunikacji. Tu liczy się bowiem szczerość i kreatywność. To daje możliwość zaprezentowania się od nieco innej strony, niż dotychczas.

Nie chodzi jednak o to, abyś wraz ze swoją marką udawał kogoś, kim nie jesteś. Niech Twój profil będzie kontynuacją tego, co robiłeś do tej pory, tylko z dawką dystansu i humoru.

Zapomnij o studyjnych ujęciach

Użytkownicy TikToka cenią sobie naturalność. Im bardziej wystudiowane wideo, tym gorzej może zostać przyjęte. Pożądana sceneria filmików to ulica, park, mieszkanie, biuro. Wszędzie tam, gdzie jesteś na co dzień.

Korzystaj z już zdobytego w social media doświadczenia

Nie musisz wymyślać siebie na nowo, by zaistnieć na TikToku. Być może jako marka, publikowałeś już filmiki lub wyzwania. Wróć do nich i pomyśl, czy nie da się ich po lekkim odświeżeniu, wykorzystać ponownie.

Na TikToku sprawdzają się znane już z innych platform wyzwania, czy krótkie poradniki. Tyle, że w niezobowiązującej, luźnej formie.

Nie musisz mieć profilu, by zaistnieć na TikToku

TikTok umożliwia wdrażanie kampanii reklamowych, bez konieczności prowadzenia profilu. Należy w tej sytuacji założyć konto reklamowe i skorzystać z formatów, jakie oferuje platforma.

Drugą opcją jest skorzystanie z usług agencji, już współpracujących z TikTokiem. To rozwiązanie dużo szybsze, prostsze i pewniejsze. Firma tego typu bierze na siebie cały proces tworzenia kampanii.

Kompan.pl posiada pełen wachlarz kompetencji, by stworzyć dla Ciebie kampanię reklamową.

Chcesz, abyśmy wprowadzili Twoją markę w świat TikToka?