Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Każdy, kto prowadzi własny biznes, wie, że reklama jest niezbędna, aby osiągnąć sukces. Jedną z najpopularniejszych form reklamy jest reklama na platformie Google Ads, która oferuje szeroki wachlarz możliwości reklamowania swojej marki, produktu lub usługi. Jednak zanim zainwestujesz swoje ciężko zarobione pieniądze w reklamę, ważne jest, aby wiedzieć, ile będzie cię kosztować. W tym artykule odpowiemy na pytanie: ile kosztuje reklama w Google Ads? Od czego zależą koszty w Google Ads? Jak zaplanować budżet?

Ile kosztuje reklama w Google Ads – modele rozliczeń kampani 

Koszt reklamy w Google Ads składa się na budżet reklamowy, czyli cenę jaką zapłacisz za swoją kampanię, oraz na ewentualną cenę, którą zapłacisz agencji reklamowej za obsługę tej kampanii (stworzenie, analizę, zarządzanie  i optymalizację). Żeby wyliczyć budżet Google Ads musisz wiedzieć na podstawie jakich modeli rozlicza się Google. Głównymi modelami rozliczeń są:

  • CPC (cost per click) – płacisz za każde kliknięcie w reklamę, czyli w momencie kiedy użytkownik przejdzie na twoją stronę. Jest to jeden z najpopularniejszych sposobów rozliczeń.
  • CPM (cost per mile) – jest to płatność za tysiąc wyświetleń twojej reklamy, stosowana jeśli chcesz budować widoczność i świadomość swojej marki.
  • CPV (cost per view) – jest to model wykorzystywany do reklam video. Zapłacisz zarówno za wyświetlenie przez użytkownika minimum 30 sekund reklamy, jak i za aktywność związaną z reklamą np: kliknięcie w nią. 
  • CPA (cost per action) – to inaczej koszt za konwersję. W tym modelu płacisz za wygenerowaną akcję np.: dokonanie zakupu przez użytkownika. Ponosisz koszt tylko za liczbę konwersji.
  • CPL (cost per lead) – model bardzo podobny do CPA, różni się tym, że płacisz za działania użytkowników kończące się przekazaniem danych osobowych np.: wypełnieniem formularza.
  • CPI (cost per install) – model wykorzystywany przy reklamach aplikacji mobilnych. Płacisz kiedy użytkownik zainstaluje twoją aplikację.

Trzeba podkreślić, że tworząc kampanię w systemie Google ads w zależności od typu reklamy nie wszystkie modele rozliczeń będą dostępne. Przykładem jest CPV, który jest ściśle powiązany z reklamą video. 

Od czego zależą koszty w Google Ads?

Koszt reklamy w Google Ads jest bezpośrednio związany z wynikiem jakości. Wynik jakości to wskaźnik, który Google używa do określenia, czy twoja reklama jest atrakcyjna dla użytkowników. Im wyższy wynik jakości, tym niższe stawki reklamowe, jakie będziesz musiał zapłacić za promocję swojej reklamy. Wynik jakości składa się na jakość strony docelowej (czyli wskaźnik tego jak bardzo twoja strona jest przystępna np. szybkość ładowania strony, zgodność treści z wyświetlaną reklamą i występowanie słów kluczowych na stronie) , wynik reklamy (czyli zgodność twojej reklamy ze słowami kluczowymi i atrakcyjność nagłówków) oraz przewidywany CTR (współczynnik klikalności szacowany na podstawie poprzednich kliknięć w twoje reklamy). Oprócz wyniku jakości na koszty reklamy wpływa również wyznaczona przez ciebie maksymalna kwota za kliknięcie. Cena CPC nigdy nie przekroczy granicy, którą ustaliłeś (może być tylko równa lub niższa), co jest dobrym sposobem na kontrolę tego ile wydajesz na swoją reklamę. Jednak jeśli zależy ci na wysokiej klikalności musisz wziąć pod uwagę, że oprócz ciebie na rynku jest też konkurencja. Im wyższy będziesz mieć wynik jakości i im wyższe ustawisz maksymalne stawki CPC tym bardziej prawdopodobne, że będziesz wygrywać aukcje reklam.

Jak zaplanować budżet w Google Ads i co na niego wpływa?

Rozpoczynając kampanię reklamową w Google Ads, zaleca się wyznaczyć mniejszy początkowy kapitał. Taki budżet na start pozwoli Ci przeprowadzić testy i wyciągnąć wnioski, co pozwoli skutecznie dostosować ustawienia kampanii w wyszukiwarce Google oraz w sieci partnerskiej Google Display Network – GDN. Jednak całkowita wysokość budżetu uzależniona jest od celów biznesowych, branży oraz konkurencyjności. Jest wiele czynników, które mają na to wpływ, co może mieć swoje odbicie w kosztach reklamy w Google. Do najważniejszych należą: cena jednostkowa danego produktu lub usługi (zazwyczaj im droższy produkt, tym wyższy budżet), zasięg konkurencji w obsługiwanym przez nas rynku (większa konkurencja oznacza wyższy budżet), czas trwania procesu zakupowego (czyli ile czasu mija od podjęcia decyzji do faktycznego zakupu produktu), rodzaj produktu lub usługi (czy to produkt do natychmiastowego zakupu, czy taki przy którym potrzeba doradztwa), branża: B2B czy B2C (B2C jest zazwyczaj droższe), profil klienta oraz stopień rozwoju biznesu (im mniej znana firma, tym wyższy budżet). 

Ile kosztuje obsługa kampanii Google Ads?

Oprócz budżetu reklamowego podczas szacowania kosztów kampanii musisz wziąć również pod uwagę cenę obsługi twojej kampanii przez agencję reklamową. Opłata za usługi Google Ads może być rozliczana jako stały miesięczny koszt lub procentowy udział w budżecie reklamowym. Cena obsługi kampani Google Ads przez agencję reklamowa uwzględnia między innymi skonfigurowanie oraz dobranie odpowiednich typów kampanii, dobranie odpowiedniego kierowania, tak aby z przekazem trafiać do odpowiednich użytkowników. 

Istotne jest także stworzenie atrakcyjnych treści reklam, które dotrą do odpowiedniej grupy docelowej. W ramach obsługi kampanii agencje reklamowe powinny także skonfigurować narzędzia analityczne oraz wyznaczyć konwersje ważne dla danego biznesu.

Zlecenie agencji marketingowej realizacji reklamy w Google ma wiele zalet. Jest to przede wszystkim sposób na zaoszczędzenie twojego czasu i pieniędzy, poprzez oferowane przez agencje kompleksowe usługi owocujące w optymalnych wynikach. Profesjonalne doradztwo i specjaliści od reklamy w Google to droga do sukcesu twojej kampanii. 

Kupon promocyjny w Google Ads

Kupon Google Ads to forma promocji, która jest oferowana przez Google dla nowych użytkowników, którzy chcą wykorzystać ich narzędzia reklamowe. Jest to określona liczba środków, które możesz wykorzystać na swoją reklamę. Niestety tego typu promocje są ograniczone czasowo, dlatego opłaca się wykorzystywać je od razu. Obecnie dostępna jest oferta promocji na 1200 zł, jednak żeby ją uzyskać musisz współpracować z agencją reklamową. Takie promocje to świetny sposób na zaoszczędzenie pieniędzy na reklamę w Google Ads. Jeśli chcesz wykorzystać swój kod promocyjny Google Ads skontaktuj się z nami!

Podsumowanie

Google Ads to świetne narzędzie do generowania sprzedaży i do realizowania innych celów marketingowych, czy też biznesowych. Narzędzie to sprawdzi się w niemal każdej branży i przyniesie wiele korzyści dla Twojego biznesu.

Niestety nie da się bezpośrednio odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje reklama w Google Ads, ponieważ na cenę reklamy w Google Ads wpływa wiele czynników. Należy również pamiętać o koszcie obsługi agencji jeśli zdecydujesz się na tego typu współpracę. Obecnie wiele agencji reklamowych w Polsce rozlicza się od procentu budżetu przeznaczonego na działania reklamowe. My jako agencja reklamowa z wieloletnim doświadczeniem oferujemy rozliczenie się na podstawie godzin przepracowanych przez specjalistę. Dzięki takiemu rozwiązaniu wiesz dokładnie ile i za jakie działania płacisz. Zapraszamy do kontaktu!

Bartłomiej Kobiałka
Google Ads Specialist