Hreflang – atrybut informujący roboty Google, że strona posiada różne wersje dla poszczególnych regionów lub języków. Jest to jeden z ważnych czynników rankingowych dla Googla. Podczas wdrażania tagu hreflang należy pamiętać o zastosowaniu tagów powrotnych. Parametr należy umieszczać adekwatnie na każdej z podstron. Poprawność działania atrybutu możemy sprawdzić chociażby w narzędziu Google Search Console. Dokładnie w sekcji – Ruch związany z wyszukiwaniem – Kierowanie międzynarodowe – Język/Kraj (w starej wersji narzędzia). Będąc posiadaczem wielu wersji danej strony dla różnych regionów czy języków, dzięki parametrowi hreflang można przekazywać tematyczne dane. Pozwala to wyszukiwarce na skierowanie użytkowników do najlepszej dla nich wersji strony, analizując język bądź region. W przypadku dużej ilość linków na stronie zalecane jest używanie parametru hreflang także w mapie strony.
Przykład:
<link rel=”alternate” href=”http://example.com/” hreflang=”en” />