Jest to metoda do nadawania stronom internetowym rangi od 1 do 10 w wynikach wyszukiwania Google, w celu pomiaru ważności tychże stron. Ocena odbywa się na podstawie jednego z pierwszych algorytmów Google, uwzględniającego ilość i jakość linków prowadzących do strony. Im wyższa liczba, tym witryna jest wyżej w rankingu. Od 2016 roku algorytm został wycofany przez firmę Google i nie jest już praktycznie wykorzystywany przez specjalistów SEO przy pozycjonowaniu serwisów z uwagi na możliwą jego szerokią manipulacą wśród stron internetowych. Z uwagi na brak możliwości sprawdzenia mocy strony przy pomocy Google, powstało wiele wksazników w innych narzędziach, które pomagają w estymacji mocy witryny czy pojedynczego adresu URL. Są to wskazniki takie jak:
– Domain Rating – w narzędziu Ahrefs,
– Trust Flow i Citation Flow – w narzędziu Majestic,
– Domain Authority i Page Authority – w narzędziu Moz,
– Authority Score – w narzędziu Semrush.
Wskaźniki te można powiedzieć, że działają na podobnej zasadzie, jak nieaktualny już algorytm Page Rank.