Wynik Jakości (Quality Score) – zbiorcze oszacowanie jakości reklam Google Ads, słów kluczowych i stron docelowych. Wskaźnik Quality Score ocenia jakość reklam w skali od 1 do 10 na podstawie wybranych czynników.
Wynik Jakości to unikalny wskaźnik, umożliwiający szczegółowe oszacowanie skuteczności słów kluczowych i stron docelowych wykorzystywanych przez reklamodawcę przy tworzeniu reklam Google Ads. Wartość Quality Score zależy od dopasowania zamieszczanych reklam i stron docelowych do zapytań użytkowników internetu. Im bardziej reklamy i strony docelowe do nich pasują, tym wyższy jest Wynik Jakości i bardziej efektywna kampania reklamowa.
Wysoki Wynik Jakości jest potwierdzeniem tego, że strona docelowa i reklama są przydatne dla internautów. Pozwala również właścicielowi strony na osiągnięcie lepszych pozycji reklam, przy jednocześnie niższym koszcie za kliknięcie (CTR).
Wynik Jakości jest determinowany przez trzy główne składniki:
- przewidywany współczynnik klikalności (CTR),
- trafność opublikowanej reklamy,
- wysoka jakość strony docelowej.
Powyższe elementy uwzględniane są przy obliczaniu rankingu reklamy, który ostatecznie odpowiada za decyzję o wyświetleniu reklamy oraz stanowi o jej pozycji.