Pozycjonowanie lokalne | Co to jest? | Definicja w słowniku pojęć

Definicja pojęcia - Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne (Local SEO) – działania mające służyć pomocą użytkownikom szukającym danego produktu lub usługi bez określenia lokalizacji związanej z obszarem działalności danej firmy. Kluczowa strategia przy pozycjonowaniu lokalnym polega na wyświetlaniu potencjalnym konsumentom informacji związanych z miejscem, w którym znajdują się wdanej chwili. SEO lokalne ma szczególne znaczenie na rynku usług. Korzystając z podpowiedzi wyszukiwarki, internauci zbierają dane dotyczące sklepów stacjonarnych, lokali gastronomicznych, repertuaru kin, przychodni lekarskich czy zakładów usługowych.
Możliwość spersonalizowania miejsca, geolokalizacji wyników, wsparta jest także poprzez obecność firmy w formie wizytówki, która jest widoczna w ramach Google Moja Firma. Strategia oparta na pozycjonowaniu lokalnym umożliwia zaistnieć w świadomości potencjalnych konsumentów nawet najmniejszym lokalnym firmom, które nie korzystają z innych form reklamy internetowej. Skuteczna strategia oparta na Local SEO powinna łączyć się z funkcjonalnością, czyli dostosowaniem strony do urządzeń mobilnych.

Sprawdź co to znaczy:

Słownik SEO / SEM

Oto słownik pojęć oraz terminów używanych w branży reklamowej i marketingowej. Wszystkie hasła uporządkowane są w kolejności alfabetycznej.

SEO, SEM... Zastanawiacie się, co to oznacza? A może chcecie dowiedzieć się co to jest "Artykuł Sponsorowany"? Dobrze trafiliście!

Nasze najnowsze artykuły