Pozycjonowanie lokalne (Local SEO) – działania mające służyć pomocą użytkownikom szukającym danego produktu lub usługi bez określenia lokalizacji związanej z obszarem działalności danej firmy. Kluczowa strategia przy pozycjonowaniu lokalnym polega na wyświetlaniu potencjalnym konsumentom informacji związanych z miejscem, w którym znajdują się wdanej chwili. SEO lokalne ma szczególne znaczenie na rynku usług. Korzystając z podpowiedzi wyszukiwarki, internauci zbierają dane dotyczące sklepów stacjonarnych, lokali gastronomicznych, repertuaru kin, przychodni lekarskich czy zakładów usługowych.
Możliwość spersonalizowania miejsca, geolokalizacji wyników, wsparta jest także poprzez obecność firmy w formie wizytówki, która jest widoczna w ramach Google Moja Firma. Strategia oparta na pozycjonowaniu lokalnym umożliwia zaistnieć w świadomości potencjalnych konsumentów nawet najmniejszym lokalnym firmom, które nie korzystają z innych form reklamy internetowej. Skuteczna strategia oparta na Local SEO powinna łączyć się z funkcjonalnością, czyli dostosowaniem strony do urządzeń mobilnych.