Definicja pojęcia - Nofollow

Atrybut nofollow (nofollow, rel nofollow)– atrybut wykorzystywany na potrzeby pozycjonowania. Rel nofollow to połączenie skrótu angielskiego słowa „relations” (relacje, powiązania) i „noffolow”, które oznacza „niepodążanie”.
Nofollow jest atrybutem linków internetowych oznaczającym nieufność webmastera wobec konkretnego linku. Stanowi informację dla wyszukiwarek, że nie powinny podążać za określonymi linkami i nie mają z nich korzystać. Atrybut ten powstał w celu ochrony przed spamem w serwisach blogowych i na forach internetowych, gdzie jego zastosowanie ogranicza pozyskiwanie linków przez komentarze i wpisy oraz służy ochronie w przypadku reklam mających postać linków umieszczanych na stronach. Rel nofollow chroni strony zawierające reklamy przed użyczeniem reputacji stronom, do których link z reklamą przekierowuje.
Atrybut nofollow może występować w odnośniku:
<a href=”http://stronareklamodawcy.com/” rel=”nofollow”>treść linka</a>
Oznaczenie można też umieścić w tagu meta:
<meta name=”robots” content=”index, nofollow”/>

Sprawdź co to znaczy: