Definicja pojęcia - Dofollow

Dofollow (linki dofollow, atrybut dofollow) – pozycjonowanie stron obejmuje m. in. pozyskanie linków, które prowadzą do danej witryny internetowej. Pozyskiwanie linków polega na umieszczeniu linka z adresem danej domeny na obcej stronie internetowej. Dzięki takiemu zabiegowi, internauci odwiedzający stronę obcą, mają możliwość przejścia na stronę, którą chcemy wypozycjonować i zapoznania się z jej treścią. Ściśle związane z pojęciem pozyskiwania linków są linki dofollow. Atrybut dofollow nakazuje robotom internetowym odwiedziny na stronie, do której prowadzi dany link. Poza korzyścią w postaci podnoszenia strony w rankingach popularności, linki dofollow są wartościowe również z powodu:

  • przekazywania na stronę docelową części wartości ze strony obcej, na której umieszczony jest link,
  • przekazywania zaufania lub jego braku. Umieszczenie linku dofollow na stronie o wysokiej wartości wskaźnika Trust Flow spowoduje wzrost poziomu zaufania do strony docelowej, z kolei umieszczenie dofollow w niezaufanej witrynie zmniejszy poziom zaufania do strony docelowej

W przypadku linków dofollow, ilość pozyskań pozytywnie wpływa na wartość strony oraz jej pozycję w wyszukiwarce.

Sprawdź co to znaczy: