Grupa niestandardowych odbiorców to jedna z opcji targetowania kampanii reklamowych. Grupę niestandardowych odbiorców można stworzyć, bazując np. na danych z poprzednich kampanii reklamowych lub na informacjach, zgromadzonych przez Piksela Facebooka. Taką grupą mogą być np. użytkownicy, którzy odwiedzili już stronę internetową lub weszli w interakcję z postem opublikowanym na naszym profilu firmowym. Utworzenie takich grup umożliwia nam zatem przeprowadzenie kampanii remarketingowej – dotarcie z reklamą do użytkowników, którzy już wcześniej mieli kontakt z naszą marką. Zbierane przez Piksela Facebooka dane o użytkownikach, mogą następnie zostać wykorzystane podczas tworzenia grup lookalike (grupy podobnych odbiorców). Są to użytkownicy podobni do osób, do których udało nam się już dotrzeć z przekazem. Dzięki możliwości tworzenia lookalike’ów mamy większą gwarancję, że zestaw reklam dotrze do osób, które będą zainteresowane naszą ofertą. Grupy niestandardowych odbiorców pomagają w rozszerzeniu możliwości taregtowania reklam na Facebooku.