Definicja pojęcia - Edge Rank

Edge Rank to algorytm rankingu treści Facebooka, z którego korporacja korzystała do 2011 roku. Algorytm ten decydował o popularności postów publikowanych na Facebooku i kerował się trzema głównymi czynnikami: weight, affinity i decay (waga aktywności, intensywność reakcji, aktualność wpisu). To, czy algorytm uzna nasz post za wartościowy, zależało zatem od tego, czy umieścimy w nim elementy wizualne (grafika, wideo), jak często użytkowników interesowały dotychczas publikowane przez nas treści oraz jak dawno wpis został wstawiony. Od 2013 roku mamy do czynienie z nowym algorytemem Facebooka, który działa na podstawie uczenia maszynowego (machine learning. Bierze on pod uwagę ponad 100 000 czynników. Nie wiemy dokładnie, jak działa ten algorytm (nie wiedzą tego nawet jego twórcy), ponieważ stale się rozwija i ulega zmianom. Dla algorytmu liczy się przede wszystkim zaangażowanie społeczności – liczba reakcji, komentarz, udostępnień, kliknięć w dany post czy liczba odwiedziń danego profilu. Istotny jest również format, jakość i częstotliwość publikowanych treści. Warto również pamiętać, że zasięgi organiczne z każdym rokiem stają się coraz trudniejsze do zdobycia. Wynika to m.in. ze zwiększającej się liczby profili prywatnych i firmowych oraz publikowania ogromnych ilości contentu. Działania marketingowe na Facebooku muszą wiązać się zatem z działaniami płatnymi, czyli kampaniami reklamowymi prowadzonymi za pośrednictwem systemu Facebook Ads.

Sprawdź co to znaczy: