Dlaczego warto zainwestować w audyt strony, gdy nie chcesz pozycjonować swojego serwisu?

Dlaczego warto zainwestować w audyt strony, gdy nie chcesz pozycjonować swojego serwisu?

Audyt SEO jest złożoną procedurą pozwalającą ocenić kondycję strony internetowej w wielu aspektach. Obejmuje on diagnozę zarówno kwestii czysto technicznych, takich jak na przykład meta dane oraz responsywność strony po ocenę jakości prezentowanej treści. Używając pewnej przenośni, audyt SEO jest tym samym dla strony, co dla pacjenta okresowe badania lekarskie. Pozwala on zdobyć rozeznanie w kondycji strony oraz wychwycicie dyskretne mankamenty, które w skrajnych przypadkach mogą doprowadzić nawet do usunięcia witryny z sieci.

Czym jest optymalizacja stron www i jakie ma to znaczenie w audycie SEO?

SEO jest akronimem angielskiego wyrażenia Search Engine Optimalization. Zawiera zatem słowo „optymalizacja”, które w języku polskim definiowane jest jako coś najlepszego do osiągnięcia w danych warunkach. W przypadku pozycjonowania problem jest na tyle złożony, że wypracowanie najkorzystniejszych parametrów poszczególnych czynników rankingowych wcale nie prowadzi do błyskotliwego awansu strony w wynikach wyszukiwania. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie wyważenie poszczególnych zmiennych, które obejmują zarówno „twarde” czynniki rankingowe, jak i jakość oraz adekwatność (zgodność ze słowami kluczowymi) publikowanego na stronie contentu.

Wyczerpujący audyt SEO pomocny nie tylko dla pozycjonerów

Punktem wyjściowym dyskusji, dlaczego kompleksowy audyt SEO jest pomocny również dla właścicieli stron niezainteresowanych pozycjonowaniem, jest podział strategii promowania strony na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Pierwszy obszar obejmuje takie działania pozycjonujące, które odznaczają się subtelnym i wielowymiarowym oddziaływaniem. Należą do nich między innymi wszelkie działania dostosowujące tematykę serwisu do słów kluczowych oraz doskonalenie interfejsu strony tak, aby był najbardziej przyjazny użytkownikowi. Druga domena jest utożsamiana ze wszelkimi agresywnymi i nieetycznymi procedurami ukierunkowanymi na szybki awans strony w wynikach wyszukiwania. Popularnymi przykładami takich praktyk jest redagowanie treści o nienaturalnie wysokim nasyceniu słów kluczowych, spamowanie oraz tworzeniu „sztucznych” witryn internetowych pod konkretne wyrażenia kluczowe. Wspomniane praktyki są nie tylko ryzykowne i grożą nałożeniem kar algorytmicznych przez Google, ale mają charakter bardzo powierzchowny, przez co w ogóle nie pomagają w polepszeniu jakości strony, a tym samym zdobyciu lojalnych odbiorców.

White Hat SEO – panaceum na wszelkie wyzwania stojące przed witryną internetową?

Audyt SEO jest nieocenioną pomocą z uwagi na fakt, że jego wyniki wyraźnie sugerują, jakie działania w ramach White Hat SEO poczynić, aby udoskonalić witrynę. Oczywiście wspomniana ewolucja jakościowa powinna być rozpatrywana holistycznie. Wyniki audytu SEO podpowiadają jednak, jakie obszary wymagają poprawy. Konkretyzując, mogą to być płynność i szybkość działania, intuicyjny charakter nawigacji czy też dostosowanie strony do wymagań urządzeń mobilnych. Nie trzeba nikogo przekonywać, że zalety takich działań wykraczają poza obszar „czystego” pozycjonowania. Optymalizacja w duchu White Hat SEO sprawia, że serwis jest nie tylko lepiej oceniany przez algorytmy wyszukiwarek internetowych, ale także po prostu bardziej „ludzki” i łatwy w obsłudze. Co więcej, wspomniane procedury generują dużo mniej oczywistych, a zarazem znaczących korzyści. Goście dobrze zoptymalizowanych witryn rzadko je opuszczają, czego efektem jest niski współczynnik odrzuceń. Ponadto, często polecają oni przyjazne witryny swoim znajomym, co jest kluczem do pozyskania wiernych odbiorców, a w przyszłości być może lojalnych klientów.