Czym jest Landing Page i jak go wykorzystać?

Landing Page to strona docelowa mająca na celu zwiększenie liczby konwersji, a więc wygenerowanie większej ilości zapytań ofertowych. Jest wykorzystywana przy różnego rodzaju akcjach promocyjnych i kampaniach reklamowych - szczególnie tych w Google Ads. Czym się charakteryzuje i jakie elementy powinien zawierać Landing Page?

Budowa landing page’a

Standardowy landing page składa się przede wszystkim z formularza kontaktowego (pozostawione dane wysyłane są bezpośrednio do klienta) bądź linku do innej strony internetowej. Dzięki temu realizuje swój podstawowy cel - pozyskanie leada, czyli kontaktu do potencjalnego klienta.

Formularz kontaktowy powinien być:

  • maksymalnie uproszczony
  • w układzie jednokolumnowym
  • etykiety (nazwy pól np. “imię i nazwisko”) powinny znaleźć się nad polami do wypełnienia
  • należy zaznaczyć, które pola są obowiązkowe, a które opcjonalne
  • pola formularza powinny być zgrupowane według tematyki i na bieżąco walidowane, a komunikaty o błędnej walidacji powinny być krótkie i widoczne - przykładowo: jeśli wpiszesz datę w błędnym formacie, to od razu otrzymasz informację, że powinieneś ją poprawić

Użytkownik, który znajdzie się na takiej stronie, powinien wykonać konkretne działanie, do którego zachęcą go wszystkie CTA (Call to Action). To właśnie takie chwytliwe hasło oraz przejrzysty wygląd decydują często o sukcesie kampanii leadowej (np. promocyjnej akcji świątecznej).

CTA jest zazwyczaj prostym wezwaniem do działania. Przy tworzeniu CTA można posłużyć się wieloma technikami m. in.:

  • efekt FOMO (ang. Fear Of Missing Out, czyli strach przed tym, że coś nas ominie lub coś przegapimy) - “Kup dzisiaj, promocja tylko do piątku”
  • efekt liczb - “Dołącz do 2000 zadowolonych klientów”, “Kup teraz i oszczędź do 200 zł na pierwsze zakupy:
  • efekt “za darmo” - “Zarejestruj się i odbierz darmowy ebook” (W przypadku strony SAP zwiększyło to konwersję o 32,5%)
  • kreatywny - “Beata z Gliwic już spróbowała, przekonaj się i Ty”
  • zwracaj się bezpośrednio - “Mój webinar odbędzie się w piątek, czekamy tylko na Ciebie”

Z punktu widzenia projektowania CTA powinno wyróżniać się na tle innych elementów na stronie. W przypadku landing page CTA umieszcza się najczęściej już na sliderze. Kluczowe jest, aby CTA posiadało wyróżniający się kolor (przykładowo: czerwony kolor CTA zapewnia o 21% większą konwersję, niż kolor zielony), miało w miarę krótkie copy oraz dokładnie wskazywało, co użytkownik uzyska poprzez jego użycie.

Landing page może zostać opublikowany na dwa sposoby:

  • możemy go umieścić na zupełnie nowej, dedykowanej domenie
  • landing page’a możemy umieścić także na subdomenie, jeżeli klient posiada już stronę pod adresem internetowym - jeśli klient ma stronę xyz.pl, na której prowadzi biznes, to w każdej chwili może założyć subdomenę lp.xyz.pl, na której umieścimy landing page’a. Zaletą tego rozwiązania jest przede wszystkim brak dodatkowych kosztów.

Jak stworzyć dobrego landing page’a?

Możemy wyróżnić kilka podstawowych zasad dotyczących budowy landing page’a, których zastosowanie wpłynie na jego sukces:

  1. Standardy i spójność – czyli konsekwencja w zastosowaniu rozwiązań w obrębie danej strony, np. użycie identycznego formatowania dla wszystkich linków, przycisków CTA oraz nagłówków.
  2. Elastyczność i efektywność – istotne jest, by strona ładowała się szybko, była intuicyjna i prosta w nawigacji.
  3. Estetyka i umiar – tutaj można przywołać podstawową zasadę designu – “Nie pytaj, co jeszcze dodać, ale co odjąć.”. Ludzie preferują prostotę i taki właśnie sposób przedstawiania kluczowych informacji. Pomaga w tym przestrzeń, odpowiednio dobrane kolory czy kontrasty.
  4. Responsywność - landing page musi wyświetlać się prawidłowo na każdym urządzeniu - komputerze, tablecie czy smartfonie.

Ile kosztuje landing page?

To najczęściej zadawane przez klientów pytanie, ale odpowiedź jest standardowa - to zależy. Ceny za landing page’a zaczynają się od 2 000 zł.

W Kompan.pl zazwyczaj oferujemy trzy typy tej usługi:

  1. Landing Page z indywidualnym projektem graficznym.
  2. Wdrożenie Landing Page z projektu graficznego dostarczonego przez klienta.
  3. Wycena pakietowa - indywidualny projekt graficznym pierwszego LP oraz wdrożenie kolejnych, nieznacznie się od siebie różniących - np. promowanym produktem.

Jak skutecznie wypromować landing page’a?

Stworzenie dobrego landing page’a to dopiero połowa sukcesu, gdyż równie ważna jest jego skuteczna promocja. Standardowym kanałem promocji będzie Google Ads - w odpowiedzi na konkretne pytanie użytkownika w wyszukiwarce wyświetli się nasza reklama z linkiem przenoszącym na LP.

Jeżeli klient prowadzi wysyłkę newslettera, warto rozważyć przeprowadzenie kampanii mailingowej. Landing page możemy promować także w mediach społecznościowych (np. za pomocą płatnej kampanii na ruch w Facebook Ads lub kampanii na Insta Stories w Instagram Ads) oraz dzięki pozycjonowaniu.

Jak widać, jeżeli chcesz wypromować konkretny produkt lub usługę, to landing page jest świetnym i stosunkowo niedrogim rozwiązaniem. A dzięki szerokiej gamie możliwości jego wypromowania, masz szansę na dotarcie z nim do dużego grona odbiorców.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!