Copywriting (SEO copywriting) – sztuka tworzenia różnego rodzaju treści, które mają na celu wywołanie określonej reakcji czytelnika, np. skutecznie przekonując potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub kupna usługi.
Copywriting to oryginalne, kreatywne i efektywne teksty sprzedażowe lub budujące markę, pożądany przez klienta obraz firmy, produktu, usługi lub osoby w świadomości i podświadomości odbiorców. Zadania powierzane copywriterowi są liczne i obejmują tworzenie treści reklamowo-marketingowych, takich jak m. in.:
- oferty sprzedażowe,
 - slogany reklamowe,
 - scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych,
 - teksty i scenariusze kampanii reklamowych w prasie,
 - teksty na strony internetowe,
 - teksty banerów,
 - teksty ulotek i broszur.
 
Ze względu na dynamiczny rozwój marketingu internetowego ze wspólnej dotąd dziedziny copywritingu, został wyodrębniony tzw. SEO copywriting, zajmujący się kreowaniem treści internetowych przyjaznych dla użytkowników oraz wyszukiwarek.




