(wpisy gościnne na blogu, blogowanie gości) Jest to technika content marketingu i SEO, w której ktoś tworzy i publikuje wpis na stronie internetowej lub blogu innej firmy w celu promowania swojej marki osobistej/korporacyjnej. Tego typu działania pozwalają wzmocnić reputację autora wpisu i zwiększyć jego widoczność. Na początku powstania bloga, treści mogą mieć problem z dotarciem do szerokiego grona odbiorców, nawet jeżeli są napisane na wysokim poziomie. Udostępniając treści do opublikowania w innych witrynach, właściciele bloga są w stanie dotrzeć do znacznie większej liczby użytkowników, któzy w przyszłości mogą stać się odbiorcami, a nawet klientami. Guest blogging jest jednym z głównych i ważnych elementów budowania wysokiej jakości linków zwrotnych w SEO, które przenoszą część mocy pozycjonującej (tzw. link juice). Otrzymywanie tego typu linków to świetny sygnał dla witryn w Google Eye. Ta technika może być skuteczną metodą generowania świadomości i budowania wizerunku eksperta, ale należy to robić ostrożnie oraz badać strony na których chcemy blogować, aby uniknąć kary Google.