Definicja pojęcia - Share’ować (szerować, udostępniać)

Słowo „share’ować” jest neologizmem, który został utworzony od angielskiego słowa „share”, czyli „udostępniać”, „dzielić się”. Share’owanie oznacza udostępnianie innym użytkownikom internetu (głównie mediów społecznościowych) wybranych przez nas treści – postów innych użytkowników, wydarzeń, piosenek czy też linków do artykułów na portalach tematycznych. Udostępnianie umożliwia rozprzestrzenianie treści i przekazywanie ich dalej innym użytkownikom danej platformy. Funkcja ta przyczynia się również do zwiększenia zasięgu organicznego (bezpłatnego) publikowanych treści. Ciekawy i wartościowy content, publikowany np. na profilu firmowym danej marki, może zachęcić użytkowników do podzielania się nim ze znajomymi i przesłanie go dalej. Takie działanie sprawia, że dany profil zyskuje nowych odbiorców – rośnie zatem jego popularność, co w przypadku działań marketingowych może oznaczać dla firmy mi.in.: zwiększenie świadomości marki, a w skonsekwencji zwiększenie ruchu na stronie internetowej i/lub zwiększenie sprzedaży.

Sprawdź co to znaczy: