Słowo „share’ować” jest neologizmem, który został utworzony od angielskiego słowa „share”, czyli „udostępniać”, „dzielić się”. Share’owanie oznacza udostępnianie innym użytkownikom internetu (głównie mediów społecznościowych) wybranych przez nas treści – postów innych użytkowników, wydarzeń, piosenek czy też linków do artykułów na portalach tematycznych. Udostępnianie umożliwia rozprzestrzenianie treści i przekazywanie ich dalej innym użytkownikom danej platformy. Funkcja ta przyczynia się również do zwiększenia zasięgu organicznego (bezpłatnego) publikowanych treści. Ciekawy i wartościowy content, publikowany np. na profilu firmowym danej marki, może zachęcić użytkowników do podzielania się nim ze znajomymi i przesłanie go dalej. Takie działanie sprawia, że dany profil zyskuje nowych odbiorców – rośnie zatem jego popularność, co w przypadku działań marketingowych może oznaczać dla firmy mi.in.: zwiększenie świadomości marki, a w skonsekwencji zwiększenie ruchu na stronie internetowej i/lub zwiększenie sprzedaży.