Jest to rodzaj komunikacji z klientami za pomocą krótkich powiadomień, które są wyświetlane użytkownikom podczas korzystania z przeglądarki na stronach internetowych. Notyfikacje web push przedstawione są w formie krótkich wiadomości tekstowo-graficznych, uzupełnione są linkami, które kierują do konkretnych stron internetowych. Jest to kanał, za pomocą którego marki komunikują się ze swoimi klientami. Web push to powiadomienie z podstawowymi informacjami o ofertach, sprzedaży itp. Wyświetlanie web push różni się w zależności od przeglądarek, ale wszystkie mają te same domyślne komponenty, takie jak: ikona, tytuł, treść wiadomości oraz link do strony. Web push wymagają potwierdzenia, co oznacza, że najpierw musisz zapytać swoich klientów o zgodę na wysyłanie tych wiadomości. Jeśli zezwalają na otrzymywanie od Ciebie powiadomień, w oknach ich przeglądarki pojawią się komunikaty push, niezależnie od tego, czy aktualnie odwiedzają Twoją witrynę.