Kanibalizacja słów kluczowych (keyword cannibalism) – słusznie może kojarzyć się w sposób pejoratywny. Keyword cannibalizm jest zjawiskiem, które często trudno zauważyć, co jeszcze mocniej łączy się z negatywnym oddziaływaniem. Niekorzystne działania następują między innymi, kiedy co najmniej dwie strony starają się pojawić w wyszukiwarce, wykorzystując te same frazy kluczowe. Przez to wszystkie strony zamiast skupić się na rywalizacji z pozostałymi stronami, przede wszystkim rywalizują między sobą. Przy kanibalizacji słów kluczowych Google ma kłopoty z wyświetlaniem wyszukiwań, co skutkuje tym, że jednego dnia pojawiają się treści z jednej strony i kolejnego z następnej. Powodem tego może być również wykonanie optymalizacji w oparciu o te same słowa kluczowe. Z taką sytuacją często można się spotkać, gdy wiele stron zajmuje się publikacją treści o tej samej lub bardzo zbliżonej tematyce. Zdarza się, że kanibalizacja dotyka blogerów, gdzie u wielu autorów pojawiają się artykuły na ten sam temat. Aby zminimalizować efekt kanibalizacji zaleca się lepszy wybór fraz kluczowych, nawet jeśli poruszana jest popularna tematyka i trudno o takowe.
Efektem kanibalizacji słów kluczowym są zarówno wahania pozycji strony w rankingach wyszukiwarek, jak również znaczących spadków.
Sprawdź co to znaczy:
Brak powiązań