Jak wykorzystać remarketing w Google Ads do zrealizowania celu biznesowego?

Jak wykorzystać remarketing w Google Ads do zrealizowania celu biznesowego?

System reklamowy Google Ads powala na realizację kampanii remarketingowych. Oznacza to, że poprzez reklamy możemy dotrzeć ze spersonalizowanym komunikatem do osób które odwiedziły już naszą witrynę. Kampania remarketingowa występuje najczęściej w formie grafiki, wideo lub tekstu. Powracają one do odbiorcy przypominając o naszej ofercie za każdym razem, gdy przegląda Internet. 

Na podstawie wcześniejszych zachowań użytkowników na naszej stronie, możemy określić odpowiednich odbiorców zainteresowanych danymi produktami, bądź też daną usługą i kierować do nich nasze reklamy. Wykorzystując ten rodzaj kampanii możemy wpłynąć na powrót użytkownika do porzuconego koszyka i zakończenie procesu zakupu, bądź zrealizowanie innego celu konwersji.

Klienci, przeglądając daną stronę internetową, bardzo często zdradzają swoje preferencje i potrzeby. Dzięki wdrożeniu odpowiednich działań, możemy wykorzystać informacje o użytkownikach w działaniach marketingowych. Może to wpłynąć pozytywnie na realizację celów biznesowych. Warto jednak pamiętać, że aby efektywnie korzystać z remarketingu należy zebrać odpowiednie dane i odpowiednio skonfigurować kampanie reklamowe. Sprawdź jak wykorzystać remarketing w swoim biznesie!

Jak w praktyce wygląda remarketing w Google ads?

Podstawą działania kampanii remarketingowych w Google są listy remarketingowe, które tworzą użytkownicy odwiedzający Twoją stronę internetową. Jednak aby móc je tworzyć i korzystać z informacji o osobach, które znalazły się na danej witrynie konieczne jest wdrożenie specjalnego kodu remarketingowego Google Ads. Dzięki niemu możliwa jest konfiguracja list, na których zapisani zostają konkretni użytkownicy.

Listy remarketingowe można tworzyć również z poziomu konta Google Analytics, jednak należy pamiętać, żeby móc je wykorzystać w reklamach to konto Google Analytics musi być połączone z kontem reklamowym Google Ads.

W kontekście remarketingu również kluczowe znaczenie odgrywają pliki cookies, czyli tak zwane ciasteczka. Zostają one przypisane do danego użytkownika, kiedy wyrazi on na to zgodę po kliknięciu w link w wynikach wyszukiwania i wejściu na witrynę. Pozwalają one na śledzenie jego zachowania. To dzięki nim możemy dostosować komunikaty reklamowe do konkretnych odbiorców bądź też nawiązywać do miejsc, które odwiedzili w obrębie naszej strony internetowej. 

Rodzaje kampanii remarketingowych

W systemie Google Ads w kontekście remarketingu mamy do dyspozycji różne rodzaje kampanii reklamowych. Dzięki temu możemy dopasować przekaz reklamowy do określonych celów, czy też profilu działalności firmy. Warto również zastanowić się, który format oferowany przez Google Ads może przynieść najlepsze efekty w przypadku określonej grupy docelowej.

Remarketing standardowy

Jest to podstawowy rodzaj kampanii remarketingowej w systemie Google Ads, przyjmuje on formę graficzną lub tekstową. Remarketing standardowy umożliwia wywołanie ponownego zainteresowania firmą u potencjalnych klientów, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową. Reklamy wyświetlają się użytkownikom podczas przeglądania witryn i korzystania z aplikacji w sieci reklamowej Google. 

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny to rozwiązanie dedykowane wyłącznie dla sklepów internetowych. Wszystko dlatego, że umożliwia wyświetlanie reklamy konkretnego produktu, którym dany użytkownik zainteresował się wcześniej w witrynie. Reklamy remarketingowe dynamiczne nakłaniają użytkowników do powrotu na stronę i finalizacji zakupu. Często też tego typu reklamy przypominają użytkownikom o danym produkcie, który wciąż może ich interesować. Warto dodać, że remarketing dynamiczny wykorzystuje dane o konkretnych produktach z feed’u produktowego. Jest to jedna z trudniejszych możliwych opcji remarketingu ponieważ wymaga odpowiedniej konfiguracji aby przynosiła efekty. 

Remarketing w wyszukiwarce

Remarketing w wyszukiwarce często nazywany skrótem RLSA. Polega on na wyświetlaniu się reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania osobom, które już wcześniej odwiedziły Twoją witrynę. Jest to bardzo precyzyjna i skuteczna forma promocji, ponieważ zaspokaja potrzeby użytkowników poprzez pokazywanie najtrafniejszych produktów, czy też usług. Również dzięki tej opcji możemy dostosowywać przekaz reklamowy i dostosowywać stawki pod kątem osób, które mamy zapisane na listach remarketingowych. 

Remarketing wideo i w aplikacjach mobilnych

Remarketing wideo umożliwia kierowanie reklamy w formie wideo do osób, które już obejrzały film na Twoim kanale, bądź film zamieszczony na Twojej witrynie. Warto dodać że za pomocą list remarketingowych można kierować reklamy wideo do osób, które odwiedziły Twoją stronę internetową. 

Z kolei remarketing w aplikacjach mobilnych pozwala na wyświetlanie się banerów reklamowych osobom, które korzystały z Twojej aplikacji mobilnej.

Remarketing adresowany

Remarketing adresowany to zaawansowany rodzaj kampanii remarketingowej. Kieruje od reklamy do osób, które w przeszłości zostawiły już swoje dane, na przykład podczas wypełnienia formularza kontaktowego czy też zapisania się do newslettera. 

Praktyczne sposoby kierowania remarketingu w Google Ads

Omówiliśmy dostępne rodzaje kampanii remarketingowych w systemie google ads, warto jednak przybliżyć także sposoby kierowania tego typu reklam. Należy pamiętać, że odpowiednio dobrane kierowanie może przyczynić się w znacznym stopniu do skuteczności danej kampanii. Kierowanie reklam remarketingowych głównie zależy od charakterystyki prowadzonego biznesu oraz od założonego celu, który chcemy osiągnąć reklamą. 

Wyróżnić możemy trzy główne kierowania jakie oferuje nam Google Ads:

  • remarketing podstron – przekaz reklamowy dostosowany do witryny odwiedzonej przez potencjalnego klienta, dobrym przykładem tutaj może być strona odpowiadająca danej kategorii produktów.
  • porzucony koszyk – kierowanie odpowiednich treści reklam klientom, którzy dodali produkty do koszyka, natomiast finalnie zrezygnowali z zakupów. Takim działaniem możemy zachęcić konkretnych użytkowników do sfinalizowania zakupu
  • cross-selling – treści reklam przedstawiające produkty lub usługi wyłącznie osobom, które wcześniej skorzystały z Twojej oferty. W ten sposób możemy pokazać np. produkt, który może zainteresować osoby, które kupiły już na naszej stronie inny produkt.
  • up-selling – reklamy docierają do klientów, którzy dokonali zakupu w Twojej firmie lub też skorzystali z jej usług już dłuższy czas temu. Takie działanie pozwala przypomnieć o Twojej firmie osobom korzystającym z jej oferty w przeszłości.

Kiedy warto stosować remarketing: zalety remarketingu w Google Ads

Remarketing w Google Ads to działanie uniwersalne przeznaczone dla większości branży i dla większości witryn internetowych. Remarketing najlepiej sprawdza się w przypadku firm, w których do finalnej konwersji prowadzi kilka kroków, a sama ścieżka konwersji jest rozbudowana. W takich działalnościach remarketing pozwala odświeżać i przywoływać ponowną myśl o skorzystaniu z oferty, a także utrwalać w świadomości użytkownika Twoją firmę. Nie jest to jednak jedynie zastosowanie remarketingu, które może przynieść oczekiwane efekty.

Reklamy remarketingowe mogą spełniać szereg ról jeśli są odpowiednio skonfigurowane między innymi: pomagają zwiększyć sprzedaż, pozyskać większość ilość kontaktów, czy też leadów. Wpływają również na wzrost świadomości i zaufania do marki. Odpowiednio dobrany remarketing do Twojego biznesu może pozytywnie wpłynąć na realizację określonych celów i przynieść wiele dodatkowych korzyści.

zalety remarketingu

Główne zalety remarketingu w Google Ads:

  • wysoki wzrost z inwestycji – kampanie remarketingowe odznaczają się większym współczynnikiem konwersji w porównaniu do standardowych kampanii
  • mierzalne efekty – Google Ads i inne narzędzia analityczne wykorzystywane w procesie optymalizacji i konfiguracji kampanii pozwalają dokładnie mierzyć efekty działań remarketingowych
  • szeroki zasięg reklamowy – kampanie remarketingowe mogą pojawiać się w wielu miejscach i w wielu formatach
  • precyzyjne kierowanie – remarketing kierujemy na określonych odbiorców i na zdefiniowane listy remarketingowe, które w zaawansowany sposób możemy modyfikować do założonych celów
  • budowanie świadomości marki – kampanie remarketingowe pozwalają zwiększyć świadomość marki oraz podtrzymują długofalowe relacje z klientami
  • wsparcie działań marketingowych – remarketing to dobry sposób na wsparcie innych działań marketingowych czy też wykorzystywanych już kanałów, co bezpośrednio przekłada się na realizację założonych celów 

Podsumowanie

Odpowiednio dobrane działania remarketingowe potrafią przynieść wiele korzyści niemalże w każdym biznesie. Remarketing to dobry sposób na budowę świadomości marki czy też na wsparcie innych kanałów marketingowych. Remarketing jest odpowiedzialny także za zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. Należy jednak pamiętać, że remarketing również może przynieść efekty odwrotne od zamierzonych, jeśli odpowiednio nie zaplanujemy tego typu działań, czy też dobierzemy zły przekaz reklamowy do określonej grupy odbiorców. 

Wbrew pozorom odpowiednie wdrożenie działań marketingowych może okazać się trudnym zadaniem, ponieważ na efektywność tego typu kampani składa się wiele czynników.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z remarketingu bądź też Twoje kampanie remarketingowe nie przynoszą oczekiwanego efektu, skontaktuj się z nami!

Bartłomiej Kobiałka
Google Ads Specialist