Jak prowadzić profil na LinkedInie, by przyciągnąć klientów? 6 sprawdzonych wskazówek

LinkedIn w ostatnich latach uległ niezwykłej transformacji. Początkowo traktowany był jako portal służący głównie do poszukiwania pracy. Obecnie to jeden z najwartościowszych serwisów do zaprezentowania swojej marki i pozyskiwania klientów. Pod warunkiem, że z niego odpowiednio korzystasz. Dopiero wtedy ujawnia się jego prawdziwa moc.

Na szczęście, aby odkryć skuteczność LinkedIna, nie są potrzebne żadne magiczne sztuczki. Wręcz przeciwnie. Wiele działań jest już znanych doświadczonym marketerom. Wymagają one jedynie lekkiego liftingu, dopasowującego strategię do specyfiki serwisu. Co więcej, LinkedIn chętnie dzieli się poradami, które pomagają użytkownikom wykorzystać w pełni jego potencjał.

A ten trudno przecenić. Według danych HubSpot, LinkedIn jest aż o 277% skuteczniejszy w generowaniu leadów niż Facebook i Twitter. 79% marketerów postrzega serwis jako bardzo dobre źródło potencjalnych klientów, a 43% twierdzi, że pozyskało stąd co najmniej jednego klienta.

Jak dołączyć do grona szczęśliwców, którzy właśnie tu pozyskują klientów i biznesowych partnerów? Oto 6 wskazówek od samego LinkedIna.

Krok 1. Zadbaj o profil zawodowy

Profil musi być profesjonalny, zoptymalizowany pod odbiorców, do których kierujesz swoje działania. To Twoja i Twojej firmy wizytówka.

Teoretycznie zdjęcie profilowe nie musi być wykonane przez profesjonalnego fotografa. Warto jednak, aby jego styl odpowiadał charakterowi marki.

Wypełnij starannie wszystkie pola. Oznacz swoje obecne miejsce pracy, stwórz krótkie, dynamiczne bio. Im więcej konkretnych informacji o Tobie, tym lepiej.

Krok 2. Poszerzaj sieć kontaktów

Sieć kontaktów na LinkedInie różni się nieco od tego, co znamy np. z Facebooka. Tu możesz spotkać się z sytuacją, w której zapraszać Cię będą obcy ludzie. Jedyne (i aż!) co Was łączy, to wspólne obszary biznesowe. Dlatego i Ty nie obawiaj się wysyłać zaproszeń do osób, których nie znasz osobiście.

Wyszukuj ludzi po branżach i stanowiskach. Docieraj do osób, z którymi mogą Cię łączyć sprawy związane z Waszą działalnością zawodową.

Krok 3: Wyślij wiadomość z podziękowaniem

W momencie, gdy osoba przyjmie Twoje zaproszenie do sieci kontaktów, warto wysłać do niej wiadomość z podziękowaniami. To nie jest jednak czas na reklamowanie swoich usług.

Dobrą praktyką jednak jest nawiązanie do wspólnych obszarów i tym samym, zachęcenie do rozmowy. Pod podpisem możesz oczywiście dodać link do swojej strony internetowej.

Krok 4. Regularnie kontaktuj się ze swoją siecią

Zaproszenie do kontaktu, to nie wszystko. Aby ta znajomość miała sens, należy budować długotrwałe relacje i tym samym, ożywiać ją. Warto więc regularnie komunikować się z osobami, które są w Twojej sieci kontaktów.

Wciąż nie chodzi tu jednak o bezpośrednie oferowanie swoich usług czy produktów. Daj coś z siebie. Przygotuj dla poszczególnych osób wartościowy materiał: artykuł, ebook, analizę danych. Coś co sprawi, że będzie to dla nich przydatne i użyteczne.

Krok 5: Bądź widoczny na grupach

Sprawdź, do jakich grup należą Twoi klienci, a następnie dołącz do nich. Oczywiście po odpowiedniej selekcji. Na grupach możesz zaprezentować swoją wiedzę i doświadczenie. Tym samym inni zaczną postrzegać Cię jako osobę godną zaufania.

Nie zaszkodzi również (a na pewno pomoże), jeśli raz na jakiś czas napiszesz i opublikujesz na swoim profilu artykuł bądź użyteczną opinię. Przyciągniesz w ten sposób czytelników i ugruntujesz pozycję specjalisty.

Krok 6: Przenieś relacje na wyższy poziom

Ostatni i najtrudniejszy etap, na którym dopiero teraz przekształcasz osobę kontaktową w swojego klienta. Masz już z nim bliskie relacje, znasz jego potrzeby, udało Ci się zbudować pozycję specjalisty. Czas więc przenieść komunikację poza LinkedIna.

Chcesz, abyśmy pomogli Ci stworzyć skuteczny profil na LinkedInie?

NAPISZ DO NAS!