Dlaczego warto inwestować w Google Adwords?
Biznes w internecie jest tak skuteczny, ponieważ z założenia klienci sami nas znajdują. Nie trzeba działać „na oślep” i przechodzić przez żmudny proces przedstawienia produktu, czy usługi całkowicie przypadkowej osoby, licząc na to, że być może akurat będzie zainteresowana ofertą. Jedyne, co trzeba zrobić, to stanąć do wyścigu o końcowego, zainteresowanego odbiorcę, z konkurencją w branży. Co zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na końcowy sukces w tym wyścigu? Istnieje wiele narzędzi, które mogą wspierać biznes w internecie, jednak bez wątpienia nie ma szybszego, skuteczniejszego i w pełni możliwego do zmierzenia narzędzia niż Google AdWords.
Czym jest Google AdWords?
To największa na świecie platforma, której produktem jest reklama internetowa typu Pay Per Click. Pojęcie to, często skrótowo nazywane PPC, oznacza sposób rozliczania się z Google za reklamę. Płacimy w tym wypadku nie za jej wyświetlenie, a za kliknięcie. Oznacza to, że koszta ponosimy jedynie w wypadku, gdy na naszą witrynę trafi potencjalny klient.
Google AdWords to ponadto reklama celowana, w związku z czym wyświetla się jedynie tym internautom, którzy zainteresowani są obszarem Twojej działalności. Skąd wyszukiwarka to wie? Identyfikacja następuje w najprostszy z możliwych sposobów, czyli poprzez słowa kluczowe. Krótko mówiąc, osobie szukającej samochodu nie będą wyświetlały się reklamy związane z butami do biegania i odwrotnie. To genialne w swojej prostocie rozwiązanie powoduje, że rynek reklamy w internecie jest na ten moment całkowicie zdominowany przez Google AdWords. Dzieje się tak, ponieważ rozwiązanie to jest niezwykle skuteczne, a na dodatek dużo tańsze niż tradycyjne formy reklamy.
Kampanię w internecie można przeprowadzić w zaciszu swojego biura. Reklamy wyświetlane są w różnych miejscach – najbardziej tradycyjne znajdują się w wyszukiwarce. Są to tzw. linki sponsorowane, które widzimy na szczycie listy wyników, jednak za pomocą Google AdWords reklamować możemy się także na innych stronach internetowych poprzez banery, w tym banery śledzące ruch użytkownika, a także w aplikacjach.
Co ważne, sami decydujemy o tym, ile zapłacimy za naszą reklamę. Platforma działa na zasadzie licytacji między użytkownikami. Mając jednak na względzie nadrzędną zasadę pokazywania użytkownikom treści najlepiej dopasowanych i najwyższej jakości, poza zaproponowaną stawką za kliknięcie przy kolejności wyświetlania reklam algorytmy wyszukiwarki pod uwagę biorą tzw. współczynnik jakości, który jest odzwierciedleniem atrakcyjności reklamy dla potencjalnego klienta.
Czy warto uruchomić kampanię Google AdWords?
Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć sobie przytaczając zyski Google z reklamy AdWords. Reklama tego typu dostępna jest już na rynku od 18 lat i jest w tym momencie systemem tak dopracowanym, że generuje dla właścicieli największej wyszukiwarki na świecie zyski na poziomie ponad 20 miliardów dolarów kwartalnie. Gdyby była nieskuteczna, na pewno reklama internetowa Google AdWords nie miałaby aż tylu zwolenników wśród przedsiębiorców.
Dlaczego aż tak chętnie na całym świecie inwestuje się właśnie w ten typ reklamy? Przede wszystkim jest to związane z faktem, iż Google AdWords jest narzędziem dosłownie dla każdego przedsiębiorcy. Nie ważne, czy prowadzisz osiedlową pizzerię, czy ogromny internetowy sklep. Jeśli Twoi klienci szukają Ciebie w internecie, warto się tam reklamować.
Najważniejsza zaleta reklamy AdWords to jej natychmiastowość. Nie trzeba czekać na efekty, tak jak w żmudnym, choć niezwykle wartościowym procesie pozycjonowania strony internetowej. Wystarczy chwila na przelanie środków, ustawienie kampanii i już można działać. Ten atut narzędzia proponowanego przez największą wyszukiwarkę świata można zaobserwować chociażby w przypadku prowadzenia biznesu opartego na Real Time Marketingu. Doskonałym przykładem są chociażby koszulki ze „złotymi myślami” polityków, których sprzedaż rozpoczyna się już kilka godzin po rozprzestrzenieniu się virali w internecie. Reklama takiego produktu musi nastąpić w bardzo szybkim tempie, a Google AdWords daje nam takie możliwości.
Korzystając z tego typu reklamy promujemy swoje produkty wtedy, kiedy mamy taką potrzebę. Doskonale sprawdza się w przypadku wszelkich produktów sezonowych, czy akcji wyprzedażowych, a także w każdym momencie, kiedy potrzebujemy rozpędzić nasz biznes.
Ponadto, jest to jedna z niewielu form reklamy, której efekty jesteśmy w stanie całkowicie zmierzyć. Korzystając z narzędzi analitycznych Google, możemy prześledzić zachowanie każdego użytkownika, który został zachęcony dzięki chwytliwej reklamie do odwiedzenia naszej witryny. Jest to cenna wiedza także w przypadku, gdy klient nie skorzystał z naszej usługi, ponieważ wiemy dokładnie, w którym momencie opuścił np. nasz sklep internetowy. Takie dane dają nam przy okazji wskazówki do prowadzonej strategii marketingu. Mogą na przykład wskazać, że klienci rezygnują z zakupów w momencie doliczenia kosztów przesyłki i być motywacją do poszukiwania tańszej firmy kurierskiej, bądź postawienia na system darmowej dostawy.
Ponadto, Google AdWords daje nam całkowitą kontrolę nad kosztami naszej kampanii reklamowej. Sami decydujemy, czy chcemy mieć kampanię intensywną, gdzie koszta są sprawą drugorzędną, czy wolimy rozciągnąć budżet w czasie, aby nie mieć problemów z realizacją zamówień, jeśli moce przerobowe w naszej firmie są ograniczone.
Ile kosztuje reklama w Google AdWords?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile zainwestować w AdWords. Wszystko zależy od branży, oferowanego produktu, czy usługi oraz tego, jak intensywnie reklamuje się nasza konkurencja. Od tego bowiem będą zależały stawki za pojedyncze kliknięcia.
Inny będzie budżet lokalnego punktu usługowego, a inny np. w bardzo konkurencyjnej branży usług finansowych. Warto jednak wiedzieć, że z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem można dopasować budżet do każdej branży tak, aby po prostu przynosił zyski.
Wydatki na Google AdWords trzeba przede wszystkim zderzyć z potencjalnym zyskiem, jaki może dać nam klient złowiony w internecie. Dla jednych branż jest to kilka, czy kilkadziesiąt złotych z jednej transakcji, a dla innych znalezienie jednego klienta może skutkować wielomilionowymi kontraktami. Co jednak ważne, w przypadku reklamy w Google AdWords, ROI, czyli zwrot z inwestycji, możemy obliczyć bardzo dokładnie. Dzieje się tak dzięki możliwości śledzenia konwersji, czyli pożądanych działań klientów na Twojej witrynie. Sama konwersja może być również inna dla każdej branży. Dla sklepu internetowego będzie to np. złożenie zamówienia, a dla firmy działającej w branży usługowej dotarcie do zakładki „kontakt” lub złożenie zapytania poprzez witrynę.
Aby reklama w AdWords była skuteczna, należy ją jednak przeprowadzić z głową. Platforma daje nam bowiem szereg możliwości personalizowania naszych reklam, tak by miały szansę dotrzeć do jak najbardziej precyzyjnej grupy docelowej. AdWords daje możliwość wyświetlania reklamy tylko mieszkańcom danych miejscowości, co sprawdza się przy lokalnych działaniach biznesowych. Ustawienia kampanii mogą także wybrać grupę docelową ze względu na płeć, wiek, czy deklarowane w koncie Google zainteresowania danego użytkownika.
Co najważniejsze, reklamy te wyświetlają się tylko w odpowiedziach na zaplanowane przez nas słowa kluczowe. Ich dobór, zgodnie ze znajomością specyfiki branży i charakterystycznych cech potencjalnych klientów, pozwala na celowanie z kampanią promocyjną z bardzo dużą precyzją, co ma później przełożenie na zyski z przeprowadzonej kampanii.
Zwiększenie ROI to nadrzędny cel przyświecający przeprowadzeniu każdej kampanii reklamowej. Warto w tym wypadku skorzystać z pomocy specjalistów, takich jak nasi Certyfikowani Doradcy Google AdWords. Dzięki powierzeniu przeprowadzenia kampanii internetowej specjalistom z branży, możemy tylko zyskać. W ten sposób można bowiem uniknąć kampanii nietrafionych, o niskim współczynniku jakości, czy po prostu źle skierowanych. Powierzenie takich zadań osobom z doświadczeniem oszczędza bowiem nie tylko pieniądze inwestowane bezpośrednio do Google, ale i czas, który w przypadku biznesu bezpośrednio może przekładać się na zyski firmy.