Landing page (strona lądowania, strona docelowa) – to inna nazwa strony docelowej. W dosłownym tłumaczeniu oznacza jest to „strona lądowania”, czyli miejsce wyświetlające się użytkownikowi w chwili kliknięcia w baner reklamowy lub link. Reklama taka może przyjąć formę linków sponsorowanych Google Ads, reklamowej planszy na dowolnie wybranej stronie internetowej, newslettera lub mailingu.
Istotne elementy skutecznej strony docelowej:
- ukierunkowane na konkretny cel, np. zakup produktu ściągnięcie pliku lub wypełnienie formularza;
- treści typu „kup teraz” i „prześlij formularz” działają skutecznie, skłaniając internautę do podjęcia konkretnego czynu;
- treści powinny być napisane zrozumiale i zwięźle, zawierając tzw. język korzyści;
- strona powinna być pozbawiona elementów odwracających uwagę.
Landing page może być bardziej skuteczne niż klasyczne strony WWW między innymi dlatego, że zapewnia wyższy współczynnik konwersji dla przeprowadzanych akcji promocyjnych, prowokuje użytkowników do podejmowania pożądanych akcji oraz skupia się na określonych treściach.