(Cost per Mile, koszt tysiąca wyświetleń) Jako miernik dostarcza nam informacji o średnim koszcie 1000 wyświetleń reklamy. Natomiast jako model rozliczeń pozwala nam określić maksymalny pułap akceptowalnego przez nas kosztu 1000 wyświetleń i za jego pomocą (zamiast tradycyjnie – za kliknięcie) się rozliczać. CPM oblicza się na podstawie kosztu reklamy i podzielenia go przez całkowitą liczbę wyświetleń, a następnie pomnożenia przez 1000 (CPM = koszt / wyświetlenia x 1000). Wskaźnik ten jest szczególnie przydatny przy budowaniu kampanii brandingowej – poszerzenia świadomości i widoczności swojej marki. Od CPC różni się tym, że reklamodawca płaci jedynie za wyświetlenie reklamy, a nie za kliknięcie w nią. Wiele typów kampanii na Facebooku opiera się na strukturze cenowej CPM. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że wartość CPM może być większa w przypadku szczegółowego targetowania odbiorców kampanii lub przy dużej konkurencyjności rynku.