Optymalizacja kampanii reklamowych

 

Optymalizacja jest jednym z najważniejszych czynników przy prowadzeniu kampanii Google AdWords, pozwalających zwiększyć sprzedaż i popularność strony. To, jakie zagadnienia są najistotniejsze w optymalizacji kampanii reklamowych w Internecie, nasi fachowcy od kilkunastu lat zdradzają zleceniodawcom.

 

Po co nam optymalizacja?

Przyjazne i proste mechanizmy, które służą do podstawowych kampanii AdWords, często wywołują złudne wrażenie, że można bez fachowego wsparcia poradzić sobie z optymalizacją naszej kampanii. Problemy zaczynają się w momencie wzrostu kosztów za kampanię Pay Per Click (płatne za kliknięcie), zwłaszcza jeśli prowadzona jest ona przez osoby nieobeznane z realiami marketingu internetowego.

Warto pamiętać, że wyłącznie systematyczna praca nad optymalizacją stron, prowadzona przez certyfikowaną agencję, pozwoli na zwiększenie konwersji (działań oczekiwanych przez klientów: zakupu danego produktu czy usługi, pozostawienie swoich danych czy ściągnięcie pliku), a jednocześnie obniżenie kosztów całej kampanii PPC. Dzięki tak zainwestowanym środkom mamy szansę faktycznie reagować na działania konkurentów, zdobywając nad nimi przewagę.

 
Działania optymalizujące, czyli za co właściwie płacę?

Poza oczywistym powodem przemawiającym za zatrudnieniem profesjonalnej agencji do obsługi kampanii internetowych, jakim jest brak czasu na tego typu działania, pojawia się także świadomość konieczności wypełnienia konkretnych, bardzo ważnych zadań. Są to:

  • dzienne zarządzanie stawkami za kliknięcie
  • testowanie stron docelowych oraz linków sponsorowanych
  • tworzenie i optymalizowanie nowych linków reklamowych oraz słów kluczowych
  • wykorzystywanie różnych platform reklamowych, nie tylko Google, ale także w sieci stron partnerskich, na Gmailu, na YouTube i w aplikacjach mobilnych
  • analiza statystyk odwiedzin, fałszywych kliknięć
  • tworzenie raportów. 

 

Wszystkie te działania prowadzone przez dłuższy czas mogą wygenerować realne zyski dla sklepów internetowych czy podnieść pozycję strony i jej popularność. 

 

 

 

Najczęstsze błędy samodzielnie prowadzonych kampanii AdWords

Pomimo wzrostu świadomości środków marketingu internetowego większość polskich reklamodawców nadal ma problem z samodzielnym prowadzeniem kampanii AdWords. Wśród najczęściej popełnianych błędów znajdują się właśnie brak optymalizacji oraz niemierzenie konwersji, a co za tym idzie - niska popularność i efektywność stron internetowych.

Użytkownicy kampanii AdWords nie kierują swoich reklam do sieci stron partnerskich, a głównie na wyszukiwarkę oraz strony wyszukiwania. Część z nich nie do końca potrafi też stosować słowa kluczowe i używa ich nadmiernie w znaczeniu przybliżonym, co potrafi rozmyć korzystne dla klienta wyniki wyszukiwania. Ze względu na dynamiczne zmiany w marketingu i dostosowywanie go do wymagań współczesnego, bardziej świadomego użytkownika, reklamodawcy często nie korzystają także z dodatkowych możliwości oferowanych przez AdWords, np. remarketingu pozwalającego na utrzymanie kontaktu z klientem odwiedzającym już w przeszłości daną stronę. Poważnym błędem jest także brak inwestowania w wartościowe treści na stronie, zwiększające jej wartość nie tylko dla algorytmów Google, ale też dla klientów doceniających indywidualne podejście oraz unikalność.

 

Po co nam certyfikat i doświadczenie?

Najprostszym sposobem na uniknięcie błędów i rozczarowań związanych z samodzielnym prowadzeniem kampanii AdWords jest zatrudnienie do jej obsługi doświadczonej i posiadającej odpowiednie certyfikaty firmy. Jeśli ma ona status Partnera MSP Google, możemy być pewni, że jej pracownicy uczestniczyli w szeregu szkoleń z zakresu prowadzenia kampanii Google AdWords oraz analityki za pomocą Google Analytics. To one pozwalają na stosowanie i proponowanie klientom niebanalnych rozwiązań marketingowych, pozwalających na osiąganie sukcesu sprzedażowego.

 

Jak to robimy w Kompan.pl?

Przykładem udanej optymalizacji kampanii internetowej może być prowadzone przez naszą agencję działanie dotyczące uznanego pożyczkodawcy Euroloan, działającego w Polsce, Finlandii i Szwecji. Administrowaliśmy dla Euroloan kampanią mającą na celu generowanie leadów, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą pożyczkodawcy. W kampanii skorzystaliśmy z zaawansowanych funkcji Double Click, pozwalających na zwiększenie liczby odwiedzin przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pojedynczych, z zachowujących wysokiej jakość wizyt na stronach firmy. Kampanię realizowaliśmy przez dwa lata, dynamicznie i efektywnie reagując na dwukrotną zmianę polityki klienta, która dotyczyła oceny kredytowej leadów, i zwiększając konwersję zgodnie z przyjętymi założeniami.

 

 

Tak efektywne działanie możliwe jest dzięki kilkunastoletniemu doświadczeniu naszego zespołu Kompan.pl, owocującemu nie tylko zdobyciem tytułu Partnera MSP Google, ale też dwukrotnym wyróżnieniem w rankingu Deloitte, dotyczącym najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. Co szczególnie istotne, znając realia budżetów przeznaczonych na reklamę w Polsce, jesteśmy w stanie zaproponować klientom korzystne opłaty za prowadzenie kampanii AdWords, które dzięki ciągłemu optymalizowaniu i wykorzystaniu wszelkich możliwych rozwiązań, wiedzy i doświadczenia przynoszą efekty znacznie przewyższające sumę kosztów poniesionych przez inwestora.