Kampania Google Discovery Ads – czym jest i jak wygląda?

Kampania Google Discovery Ads – czym jest i jak wygląda?

Każda firma działająca w sieci chce jak najskuteczniej dotrzeć do swoich odbiorców, wśród których znajdują się jej potencjalni klienci. Intensywnie rozwijająca się konkurencja i coraz większa świadomość użytkowników, wymusza na reklamodawcach stosowanie coraz bardziej kreatywnych sposobów na zaprezentowanie produktów i usług tak, aby zainteresować klientów. Użytecznym rozwiązaniem może okazać się kampania Discovery Ads. Czym jest, jak wygląda i kiedy warto się na nią zdecydować? Zapraszamy do lektury!

Krótko o Google Discovery Ads

Kampanie Discovery Ads to stosunkowo nowy typ reklamy dostępny w sieci reklamowej Google od 2019 roku. Głównym jej zadaniem jest prezentacja reklamowanego produktu bądź usługi w atrakcyjny dla użytkownika sposób przy wykorzystaniu inteligentnych, samouczących się systemów. 

W celu lepszego zrozumienia, na czym polegają reklamy Discovery, przybliżymy Wam najpierw pojęcie, jakim jest kanał Discover. Jest to kanał informacyjny, którego celem jest wyświetlanie treści, którymi interesują się konkretni użytkownicy. Warto zaznaczyć, że w Google Discover nie tylko wyświetla informacje, ale także treści, którymi będą mogli być zainteresowani dani użytkownicy w przyszłości. Kanał Discovery udziela odpowiedzi, zanim użytkownik zada pytania, w przeciwieństwie do wyszukiwarki, której celem jest odpowiedź na konkretne pytanie. Treści wyświetlane w Discover, są uzależnione od zainteresowań konkretnych użytkowników oraz ich zachowań, dzięki czemu w przypadku reklamy możemy trafić do odpowiednich odbiorców. 

Czym są kampanie Google Discovery Ads

Kampania Discovery Ads należy do inteligentnych kampanii w sieci reklamowej Google, oznacza to, że reklamy wyświetlają się w sposób automatyczny konkretnym użytkownikom potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. 

Reklamy Discovery wyświetlają się w 3 miejscach: Google Discover, strona główna YouTube oraz Karta „Społeczności” i „Oferty” w Gmailu. W Gmailu reklamy wyświetlają się na komputerach i urządzeniach mobilnych, podczas gdy w przypadku YouTube i feedu Google, Discovery Ads pojawiają się tylko na urządzeniach mobilnych. Warto zaznaczyć, że reklamy Discovery wyświetlają się w takich miejscach, w których są jedyną reklamą – dzięki czemu użytkownik na pewno zwróci na nią uwagę.

czym sa kampanie google discovery ads

Mimo, że wygląd reklam Discovery nie różni się zbytnio od tradycyjnych lub elastycznych reklam display’owych, to i tak jesteśmy w stanie zmodyfikować reklamę tak, aby była ona angażująca dla odbiorcy. Reklamy Discovery tworzy się poprzez dodanie wielu nagłówków, opisów oraz obrazów. Jednak należy pamiętać, że ostateczny wygląd reklam zależy od miejsca, w którym zostaną finalnie wyświetlone.

Nowością, jeśli chodzi o formaty reklamowe w przypadku kampanii Discovery Ads jest reklama składająca się z kilku grafik, czyli reklama karuzelowa. Największą różnicą między tradycyjną reklamą elastyczną a reklamą karuzelową jest liczba obrazów, które mogą się wyświetlać obok siebie. W przypadku tego typu reklamy możemy umieścić obok siebie aż 10 różnych kart z różnymi obrazami. Dzięki tej funkcji użytkownicy mają możliwość przewijania wielu kart z grafikami. Takie rozwiązanie pozwala reklamodawcom zawrzeć więcej treści, z którymi odbiorcy mogą się zapoznać. Każda karta może zawierać oddzielny nagłówek oraz tekst wezwania do działania CTA (ang. call to action).

Reklamy Discovery podobnie jak reklamy displayowe graficzne, opierają się głównie na przyciągnięciu uwagi użytkownika poprzez baner reklamowy. W przypadku reklamy Discovery atrakcyjna forma oddziałuje na wyobraźnię, przyciąga wzrok, wywołuje skojarzenia oraz budzi emocje. Współgra to z wyświetlaniem się reklam silnie uzależnionych od tematów, którymi interesuje się dany użytkownik. Dodatkowo Google dzięki inteligentnym systemom może jeszcze trafniej wyświetlać optymalne kreacje dla poszczególnych użytkowników.

Jak wyglądają reklamy Discovery Ads i gdzie się wyświetlają?

Reklamy Discovery Ads pojawiają się w trzech zupełnie różnych miejscach. Dzięki wykorzystaniu reklam na trzech platformach można dotrzeć do różnych grup odbiorczych i tym samym poprawić efektywność działań marketingowych. Miejsca, gdzie wyświetlają się reklamy:

  • Strona główna w YouTube
  • Google Discover 
  • Karta „Społeczności” i „Oferty” w Gmailu

Co składa się na reklamę Discovery Ads: Tworzenie reklamy, na co należy zwrócić uwagę

Kampania Discovery Ads dzieli się na dwa formaty reklam: zwykłą reklamę Discovery oraz reklamę karuzelową Discovery. Obydwa te formaty zawierają: 

  • Nagłówki – maksymalnie 40 znaków i 5 wersji, 
  • Tekst reklamy- maksymalnie 90 znaków i 5 wersji,
  • Nazwa firmy – maksymalnie 25 znaków,
  • Tekst wezwania do działania,
  • Końcowy adres URL,
  • Obrazy – w formacie kwadratowym lub prostokątnym, od 2 do 10 wersji,
  • Logo – w formacie kwadratowym lub prostokątnym.
co sie sklada na reklame discovery ads

W przypadku reklamy karuzelowej możemy dodać tylko jeden nagłówek i jeden tekst reklamy, za to nasze obrazy będą przewijać się rotacyjnie. Przygotowując materiały do reklamy warto zwrócić uwagę na to, czy obrazy są dobrej jakości i z dobrym oświetleniem – będzie to pomocne szczególnie pod kątem zwiększenia efektywności reklamy. Reklamy discovery przynoszą największy sukces, jeśli są interesujące, przykuwają oko oraz są interaktywne. Przyciągające grafiki i jasne kolory będą generować większy ruch.  

Zalety Kampanii Google Discovery Ads

Główną zaletą kampanii Discovery Ads jest zasięg wyświetlanych reklam oraz możliwość dotarcia do dużej liczby najodpowiedniejszych klientów za pomocą jednej kampanii. Google zapewnia możliwość dotarcia do nawet 3 miliardów klientów miesięcznie na stronie głównej YouTube, w sekcji Warte obejrzenia, na kartach Discover oraz na kartach „Oferty” i „Społeczności” w Gmailu. Taki zasięg pozwala zaprezentować ofertę większej grupie potencjalnych klientów, podczas codziennego korzystania z popularnych usług Google.

zalety google discovery ads

Kolejną zaletą jest wzrost zaangażowania odbiorców dzięki atrakcyjniejszym i trafniejszym reklamom. Korzystając z analizy zachowań klientów w Google, możemy wyświetlać użytkownikom lepiej dopasowane i trafniejsze reklamy w momencie, gdy są oni najbardziej zainteresowani uzyskaniem dodatkowych informacji o Twoich produktach i usługach.

Istotną zaletą kampanii Discovery Ads jest także wykorzystywanie systemów samouczących się i automatyzacja wyświetlania reklam. Treści i zasoby graficzne wyświetlają je na różnych urządzeniach w momencie, gdy potencjalni klienci przeglądają swoje ulubione strony i korzystają z usług opartych na źródłach treści. Dzięki temu łatwiej i szybciej przyciągniesz uwagę odbiorców i zachęcisz ich do działania.

Dlaczego kampanie Discovery Ads są skuteczne?

Sposób robienia zakupów przez użytkowników bardzo zmienił się w ciągu ostatnich lat: dużą rolę odgrywają w dzisiejszych czasach spersonalizowane treści, media społecznościowe oraz kanały komunikacyjne i wideo. Kampanie Discovery są tym, czego oczekuje użytkownik i czego potrzebuje reklamodawca – są trafne, angażujące i przyciągają wzrok.

Ponadto reklamy Discovery są bardzo proste w utworzeniu, co pozwala zaoszczędzić czas i dostosować kampanię dokładnie do naszych potrzeb. Elastyczność i dopasowanie tego typu reklamy pomogą nam w zwiększeniu zainteresowania naszą ofertą i dotarciu do nowych wartościowych klientów. Kampanie discovery stały się bardzo popularne, a zawdzięczają to swojej atrakcyjności i prostocie.

Jeśli zastanawiasz się, czy w Twoim biznesie sprawdziłyby się kampanie Discovery Ads to zapraszamy do kontaktu! 🙂

Bartłomiej Kobiałka
Google Ads Specialist


1. https://support.google.com/google-ads/answer/9176876?hl=pl

2. https://support.google.com/google-ads/answer/12563349?visit_id=637999040178793773-3732238826&rd=1

3. https://support.google.com/google-ads/answer/9904013?hl=pl&ref_topic=10307857