Wybór odpowiedniego typu kampanii Google Ads to decyzja, która powinna zostać podjęta w oparciu o cele firmy, budżet, dostępne zasoby oraz czas jaki jesteśmy w stanie przeznaczyć na zarządzanie kampaniami. Poniżej przedstawiamy przegląd najpopularniejszych typów kampanii Google Ads, ogólną charakterystykę, pomysły na to, kiedy i jak z każdej z nich korzystać, oraz kilka naszych własnych wskazówek i trendów. Przewodnik ten zawiera informacje potrzebne do poznania dostępnych opcji i zaplanowania rozpoczęcia lub rozszerzenia własnej reklamy Google Ads o nowe typy kampanii.
Kampania w sieci wyszukiwania – standardowe reklamy tekstowe
Kampanie w sieci wyszukiwania są oryginalnym typem kampanii Google Ads. Są to reklamy tekstowe, które pojawiają się na stronach wyników wyszukiwania i wyglądają podobnie do bezpłatnych wyników wyszukiwania Google.
Kampanie w sieci wyszukiwania nie zawierają żadnych kreacji graficznych (chyba że jest to rozszerzenie obrazu) ani kreacji wideo. Reklamy w wyszukiwarce używają kierowania na słowa kluczowe, by docierać do użytkowników na podstawie zamiaru wyszukiwania.
Kiedy używać kampanii w sieci wyszukiwania?
W przypadku większości firm kampanie w sieci wyszukiwania są najlepszym typem kampanii, ponieważ są kierowane do konsumentów, którzy już szukają Twojego produktu lub usługi. To sprawia, że ten typ kampanii jest jednym z najlepszych do realizacji celów bezpośredniej reakcji, takich jak generowanie leadów lub zakupy.
Kampanie w sieci wyszukiwania mogą być również wykorzystywane do celów związanych z rozpoznawalnością marki i wyższymi celami ścieżki, takimi jak rejestracje e-mailowe lub powtarzające się wizyty. Korzystanie z kampanii w sieci wyszukiwania do remarketingu (znanych również jako RLSA) jest jednym z najskuteczniejszych typów reklam, ponieważ możesz dotrzeć do konsumentów, którzy znają już Twoją markę w momencie, gdy szukają tego, co oferujesz.
Kampanie w sieci reklamowej – reklamy banerowe
Kampanie w sieci reklamowej wykorzystują reklamy graficzne wyświetlane w innych witrynach w internecie. Reklamy utworzone w kampaniach Google Ads w sieci reklamowej mogą być wyświetlane w ponad 3 milionach witryn w sieci reklamowej Google (GDN). Reklamy displayowe pomogą promować firmę, gdy potencjalni klienci przeglądają strony internetowe, oglądają filmy w YouTube, sprawdzają pocztę Gmail lub korzystają ze stron czy aplikacji mobilnych należących do sieci partnerów Google. Kampanie displayowe mogą zawierać reklamy graficzne, wideo i tekstowe.
Kampanie w sieci reklamowej nie używają bezpośrednio kierowania na słowa kluczowe, można natomiast wyświetlać reklamy na witrynach internetowych oparte o wybrane hasła.
Reklamodawcy mogą również kierować reklamy na określone typy odbiorców, miejsca docelowe lub treść i tematy witryny, by docierać do potencjalnych klientów. Możliwości wyświetlania reklam w ramach tej kampanii jest bardzo dużo i w łatwy sposób można dotrzeć do określonej grupy docelowej.
Kiedy używać kampanii w sieci reklamowej?
Kampanie w sieci reklamowej mogą świetnie sprawdzać się pod kątem rozpoznawalności marki lub zainteresowania nią. Mogą być również wykorzystywane do remarketingu do konsumentów, którzy już znają Twoją markę. Kampania graficzna to doskonały kanał do budowania wizerunku firmy w sieci, bądź informowania klientów o nowych produktach czy usługach.
Kampanie produktowe
Kampanie produktowe pomagają promować produkty, ponieważ dostarczają użytkownikom szczegółowych informacji o tym, co sprzedajesz, jeszcze zanim klikną oni Twoją reklamę. Między innymi reklama produktowa może zawierać takie informacje jak cena, marka, opłata za dostawę, ocena sklepu, rozmiar, dostępność, specyfika produktu.
Reklamy produktowe wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i na karcie “Zakupy” w wyszukiwarce Google. Tego typu kampanie charakteryzują się wysoką skutecznością i współczynnikiem konwersji.
To doskonały kanał promocji dla właścicieli sklepów e-commerce, którzy chcą dotrzeć do potencjalnych klientów. Należy również pamiętać, że właściciele sklepów mogą również używać reklam lokalnego asortymentu produktów do promowania produktów dostępnych w ich fizycznych lokalizacjach.
Kiedy używać kampanii produktowej?
Kampanie produktowe są ściśle nastawione na sprzedaż więc jeśli Twoim celem jest wygenerowanie sprzedaży warto wykorzystać ten typ kampanii. Jednak aby utworzyć kampanię produktową, musisz najpierw mieć konto Merchant Center, na które możesz przesyłać asortyment produktów. Kampania produktowa to również dobry sposób na pozyskanie klientów, którzy jeszcze nic nie kupili w Twoim sklepie ale są zainteresowani danymi produktami. Do takich użytkowników można dotrzeć za pomocą remarketingu.
Kampanie wideo: reklamy wideo w YouTube
Kampanie wideo umożliwiają wyświetlanie reklam wideo w YouTube i innych witrynach oraz aplikacjach w sieci partnerów wideo Google.
Kampania wideo dzieli się na różne formaty reklamy w postaci: reklam możliwych lub niemożliwych do pominięcia, Bumper Ads (reklamy w przerywnikach) itd., które znowu dostępne są w różnych sieciach (umiejscowionych) w zależności od wybranego celu. Niektóre typy kampanii wideo mogą pomóc zwiększyć ogólną rozpoznawalność marki. Inne mają na celu zwiększenie liczby konwersji lub zachęcenie odbiorców do zakupów w Twojej witrynie.
Podobnie jak w przypadku reklam w sieci reklamowej, kierowanie reklam jest precyzyjne i możemy ustawić je w szczegółowy sposób. Na przykład możemy wyświetlać reklamy na konkretnych kanałach albo na kanałach o określonej tematyce, tam gdzie znajduje się nasza grupa docelowa.
Kiedy używać kampanii wideo?
Kampanie wideo mają bardzo szerokie zastosowanie. Dobrze skonfigurowana kampania wideo może się sprawdzić na każdym etapie lejka sprzedażowego. Za pomocą reklamy wideo możemy wpłynąć na rozpoznawalność marki, czy też produktu. Reklamy wideo mogą być również ukierunkowane na działanie, takie jak sprzedaż bądź też kontakt. Tego typu reklamy sprawdzają się także w przypadku zwiększenia zasięgu dotarcia do konkretnej grupy odbiorców oraz remarketingu.
Warto też pamiętać, że istotna jest atrakcyjna treść samej reklamy.
Więcej o typach reklam na YouTube: link
Kampanie promujące aplikacje
Kampania promująca aplikację odpowiedzialna jest za znajdowanie nowych użytkowników i zwiększenie sprzedaży w aplikacji. Tego typu kampania ułatwia promowanie aplikacji w największych usługach Google, takich jak wyszukiwarka, Google Play, YouTube, karty Discover w wyszukiwarce Google i sieć reklamowa Google. Warto też dodać, że kampania wykorzystuje informacje pochodzące z aplikacji, aby automatycznie optymalizować reklamy.
Kiedy używać kampanii promującej wideo?
Warto wybrać ten rodzaj kampanii, jeśli chcesz dotrzeć do nowych użytkowników poruszających się w ekosystemie Google. Reklamy aplikacji można optymalizować pod kątem instalacji oraz zaangażowania użytkowników. Dzięki odpowiedniej konfiguracji kampanii możesz pozyskać nowych użytkowników aplikacji, bądź skłonić użytkowników do wykonania konkretnego działania w aplikacji.
Kampanie Performance max
Performance Max to typ kampani skupiony na realizacji okreslonych celów. Ten typ kampanii umożliwia reklamodawcom dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads w ramach jednej kampanii.
Kiedy używać kampanii Performance Max?
Kampania Performance max sprawdza się jeśli mamy dobrze skonfigurowane cele konwersji oraz wyznaczone cele. Konfiguracja tego typu kampanii jest bardzo prosta i nie wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej. Również tego typu kampanie są mocno zautomatyzowane co pozwala nam zaoszczędzić sporo czasu na optymalizacji.
Więcej o kampaniach Performance Max bardziej szczegółowo pisaliśmy tu: https://kompan.pl/blog/kampanie-performance-max-wszystko-co-musisz-o-nich-wiedziec/
Podsumowanie
Podsumowując wybór odpowiednich kampanii jest niezwykle ważny. Dzięki odpowiedniemu doborowi kampanii jak i konfiguracji jesteśmy w stanie zrealizować określony cel biznesowy. Liczba możliwości udostępnionych przez Google, zarówno jeśli chodzi o same rodzaje reklam, formaty, pozwala w optymalny sposób dopasować kampanię reklamową do potrzeb, budżetu i zakładanych celów. Dlatego należy pamiętać, że system reklamowy Google Ads może się sprawdzić także w małych biznesach. Również warto jest nie ograniczać się do jednego rodzaju kampanii, a łączyć je i za pomocą zbiorczych działań, ponieważ zwiększy to szansę odniesienia sukcesu.
Bartłomiej Kobiałka
Google Ads Specialist