Kompan.pl – od studenckiego mieszkania do Doliny Krzemowej

Zaczynali od jednolinijkowego ogłoszenia w Gazecie Wyborczej – dzisiaj obsługują tysiące zadowolonych klientów, łącząc ich z unikalnymi użytkownikami Internetu. Kompan.pl jako jedna z pierwszych firm na polskim rynku sprzedawała produkty Google’a, od 2015 roku jest Autoryzowanym Partnerem MSP Google AdWords, co oznacza zarówno dla nich, jak i ich klientów nowe perspektywy rozwoju na rynku marketingu internetowego.

Nie wiesz, co to e-mail? Zadzwoń na stacjonarny!

Historia kompan.pl zaczyna się pod koniec lat 90., kiedy mało kto w Polsce miał świadomość, jak powszechnie rozwinie się dostęp do Internetu, a co z tym związane, rynek marketingu i reklamy w sieci. Mateusz Ostachowski i Grzegorz Biolik, późniejsi założyciele firmy kompan.pl, zaczynali od podstaw, zakładając Internet dla klientów indywidualnych i instytucji. – Nie mieliśmy jeszcze komórek, więc w jednolinijkowym ogłoszeniu odsyłaliśmy do telefonu stacjonarnego w wynajmowanym studenckim mieszkaniu – wspomina tamte czasy Mateusz Ostachowski. Ich usługi obejmowały instalację modemu i szkolenie osób z niego korzystających ze spraw, które dzisiejszym użytkownikom sieci wydają się oczywiste: co to jest e-mail, jak korzystać z wyszukiwarki czy jak wejść na stronę internetową.

“Chcemy być tam, gdzie klient podnosi rękę”

W 2004 roku wspólnie założyli firmę kompan.pl, początkowo chcąc sprzedawać oprogramowanie do zarządzania stronami internetowymi w modelu abonamentowym, ale już wtedy myśląc o reklamie internetowej jako drodze dotarcia do klienta, która w przyszłości pozwoli na najszybsze generowanie zysków. Dlatego jako jedna z pierwszych firm w Polsce kompan.pl wprowadziła produkty Google oferując swoim klientom kampanie AdWords i pozycjonowanie. Wkrótce stali się jedną z pierwszych firm w Polsce, które uzyskały status Google Qualified Company (na tamte czasy certyfikat dla największych partnerów). Dziś są Autoryzowanym Partnerem MSP Google i mają na koncie kilkadziesiąt tysięcy kampanii AdWords. Docenieni zostali także w corocznym rankingu Deloitte Technology Fast 500 EMEA – zajmując dwukrotnie wysokie miejsce jako wyjątkowo szybko rozwijająca się spółka z sektora technologii, telekomunikacji, mediów i „zielonej technologii” w obszarze krajów EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) oraz w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe doceniającym najszybciej rozwijające się firmy technologiczne w krajach Europy Środkowej.

Bądź widoczny! SEO+SEM

Jak działa kompan.pl? W największym skrócie – doprowadza do wirtualnego spotkania swoich klientów z unikalnymi użytkownikami Internetu z grupy docelowej szukającymi konkretnych usług lub produktów. Zależy im na jak najdokładniejszym dopasowaniu produktów pod konkretne potrzeby: - Fryzjerowi z Mokotowa chcemy zaoferować reklamę, która dotrze do mieszkańców okolicy, w której znajduje się jego zakład, a ekologiczna wędliniarnia trafi do smakoszy w obrębie granic swojej dystrybucji – konkretyzuje działania kompan.pl Mateusz Ostachowski. Wszystko zgodnie z dewizą Leo Clowe’a, wizjonera sieci TBWA: „Stop interrupting what people are interested in and be what people are interested in”. – Staramy się zmierzać w stronę lepszego targetowania i dopasowania produktów pod konkretne potrzeby – mówi Mateusz Ostachowski . – Chcemy być tam, gdzie klient „podnosi rękę do góry” sygnalizując, że właśnie szuka konkretnego produktu lub usługi, a pojawiająca się reklama jest dokładną odpowiedzią na jego wezwanie. Zwracamy uwagę na dynamikę przemian współczesnego świata, przede wszystkim upowszechnienie Internetu mobilnego, który wymaga zupełnie innego konstruowania przekazu marketingowego.  Naszym klientom oferujemy więc obecnie pozycjonowanie organiczne, z wykorzystaniem content marketingu, co pozwala na efektywne działania w obszarze całej wyszukiwarki i dotarcie bezpośrednio do ich potencjalnego odbiorcy.

Wolne chwile? Odświeżamy głowy...

Przebyli długą drogę od telefonu w studenckim mieszkaniu. W zespole kompan.pl obecnie pracuje kilkadziesiąt osób, a jej oddziały mieszczą się w Warszawie, Katowicach, Gdyni, Poznaniu i Wrocławiu, wykorzystując przy działaniach współczesną technologię, która pozwala obecnie na zaoszczędzenie czasu poświęcanego wcześniej na komunikację mailową czy telefoniczną. – Dzięki temu możemy wykorzystać nieliczne wolne chwile na koleżeńskie rozmowy, gry w piłkarzyki czy na xboxie, co pozwala nam na relaks i przystąpienie do pracy ze świeżą głową – żartuje Ostachowski.

Cel: 30 tys. klientów

 

To właśnie standard obsługi, liczba zadowolonych klientów, szeroka oferta dostosowana do różnych budżetów i te same narzędzia obsługujące zarówno duże, jak i małe firmy są dla kompan.pl najważniejszymi wyróżnikami ich działalności. Plany na przyszłość mają zakrojone szeroko i ambitnie: obsługa ponad 30 tysięcy klientów, którzy mają te same narzędzia do badania swoich działań, a ich grupa docelowa będzie dobierana z dokładnością do „drugiego miejsca po przecinku”. Chcą działać aktywnie w całej Europie, aktywnie promując polski rynek na całym świecie.