Czemu warto inwestować w reklamy na TikToku?
Niektórzy wciąż nie rozumieją TikTok-a i nie doceniają danej platformy. Ale to właśnie TikTok już od dwóch lat jest jedną z najpopularniejszych platform social mediowych.
Aktualne statystyki mówią same za siebie:
- ponad 1 miliard aktywnych użytkowników (na stan 27 września 2021)
- najbardziej popularna aplikacja roku 2021
- blisko 8 milionów osób w Polsce aktywnie korzysta z TikToka, głównie osoby w wieku 18-34 lat (60%)
Formaty reklamowe na TikToku – kampanie na TikToku krok po kroku:
TikTok to platforma, na której można bezpośrednio reklamować swoją markę i docierać do różnych grup docelowych.
Przyczynia się do tego duży wybór formatów reklamowych:
- Spark Ads – promowanie filmów już opublikowanych na profilu – wyświetla się w sekcji „Dla Ciebie” (feedzie użytkowników) i ma znacznik “Sponsorowane”
- Brand Takeover – 3-5 sekundowa reklama, która na jeden dzień przejmuje pierwszą stronę aplikacji (zaraz po jej otwarciu)
- Top View – wyświetla się zaraz po otwarciu aplikacji na pełnym ekranie urządzenia mobilnego i trwa 5-60 s
- In-Feed Ads – trwają do 60 sekund i znajdują się na stronie głównej ,,Dla Ciebie” (w feedzie)
- Hashtag Challenge – pozwala tworzyć markom własny hashtag, który będzie promował markę/produkt
Kampanie reklamowe możemy prowadzić w kilku różnych formatach, uzależnionych od celu, na który się zdecydujemy. Te formaty to:
Korzyści płynące z prowadzenia kampanii reklamowych na TikToku
TikTok jest doskonałym miejscem, które gwarantuje efektywną i skuteczną reklamę. Dzięki platformie TikTok masz możliwość:
- dotarcia do zróżnicowanej grupy odbiorców
- zwiększenia rozpoznawalności marki
- zwiększenia świadomości np. nowego produktu
- zwiększenia ruchu na stronie internetowej
- umocnienia więzi z odbiorcami
- zwiększenia wiarygodności marki
- odświeżenia wizerunku marki
Kampania reklamowa na TikToku – Czym się zajmujemy?
Wesprzemy Twoją firmę w działaniach promocyjnych na TikTok, w szczególności poprzez:
- opracowanie odpowiedniej strategii komunikacji, która pozwoli zainteresować odbiorców ofertą Twojej firmy i zmotywować ich do kontaktu,
- tworzenie kreatywnego contentu, który zapewni zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zwiększy zasięgi generowane przez profil,
- zarządzanie, monitorowanie i optymalizację kampanii reklamowych, aby precyzyjnie kierować je do użytkowników,
- utrzymywanie kontaktu i przygotowywanie raportów, abyś mógł na bieżąco śledzić wyniki.
Nasze realizacje na TikTok-u
W Kompan.pl do każdej współpracy podchodzimy indywidualnie, jesteśmy elastyczni i cenimy sobie nieszablonowe podejście. Dzięki temu zdobywamy zaufanie naszych klientów. Poniżej prezentujemy wybrane projekty, które mieliśmy przyjemność zrealizować dla naszych klientów w TikTok.
Klient
TEB Edukacja to firma oferująca naukę w szkołach policealnych, medycznych, technikach, liceach ogólnokształcących dla dorosłych oraz gimnazjum językowym. Firma prowadzi również kursy kwalifikacyjne i szkolenia zawodowe i posiada oddziały w 46 miastach w Polsce.
Z jakimi wyzwaniami musieliśmy się zmierzyć?
Głównym celem naszych działań było wprowadzenie marki na platformę TikTok i uzyskanie 4 400 przejść do strony z rekrutacją na studia.
Jakie działania podjęliśmy, aby osiągnąć cel?
Nasze działania skupiały się na prowadzeniu kampanii reklamowej na platformie TikTok. Do reklam wykorzystaliśmy 3 kreacje o tematyce Lifestyle, IT & Beauty. Kampanię optymalizowaliśmy celem uzyskania jak najniższego kosztu przekierowania. Skuteczność była mierzona przez klienta za pomocą UTM.
Jakie są efekty prowadzonych działań?
Reklamy spotykały się z bardzo dobrym odbiorem społeczności na TikTok-u. Uzyskaliśmy ogrom serduszek i wiele komentarzy, a pod reklamami często wywiązywały się merytoryczne dyskusje np. dot. szkoły lub jej konkretnych oddziałów.
Jakie były efekty kampanii w liczbach? Dzięki podjętej przez nas strategii udało się uzyskać:
162 121
polubień filmów
6 821 820
wyświetleń reklam
11 673
nowych użytkowników, którzy weszli na stronę klienta