Kalendarz marketingowy 2025 dla e-commerce

Kalendarz marketingowy 2025 dla e-commerce

Kolejny rok już za nami, nadszedł nowy – 2025. Początek roku kalendarzowego to dla nas zazwyczaj czas zmian, kreatywnych pomysłów, energii na wdrożenie w życie nowych planów. To szansa również dla naszego biznesu – wchodząc w nowy rok, możemy jeszcze lepiej wykorzystać nasze firmowe zasoby i staranniej zaplanować wszystkie działania. Rok 2025 bowiem obfituje w liczne okazje, które mogą być strzałem w dziesiątkę dla naszej firmy.

Kalendarz marketingowy 2025 to coś, co pomoże nam zaplanować skuteczniejszą strategię marketingową, aby maksymalnie wykorzystać potencjał zakupowy konsumentów. Przygotowanie ofert i dedykowanych kampanii reklamowych z odpowiednim wyprzedzeniem pozwoli nie tylko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, ale również wyróżnić się na tle konkurencji. Przyjrzyjmy się zatem kluczowym dla e-commerce datom w 2025 roku.

STYCZEŃ

Nasz kalendarz marketingowy 2025 możemy zaczynać już 1 stycznia, kiedy to warto uruchomić w sklepie internetowym noworoczne akcje promocyjne. Mogą one dotyczyć zarówno sprzętu fitness, jak i książek. Postanowienia klientów są różne, więc tak naprawdę trafić tu możemy z każdą ofertą. 

Pamiętajmy również o innych kluczowych styczniowych datach jak:

  • 21 i 22 stycznia – Dzień Babci i Dzień Dziadka – te święta z racji tego, że są dzień po dniu, warto w planie marketingowym uwzględnić razem. Planując zatem akcję promocyjną, skupmy się po prostu na upominkach dla starszych osób.

LUTY

Najkrótszy miesiąc w roku zazwyczaj kojarzy nam się z jednym świętem, obchodzonym w Polsce stosunkowo od niedawna, czyli walentynkami. Kampanie reklamowe nabierają wówczas romantycznego charakteru, przemawiając głównie do zakochanych Par.

Oto daty, o których warto pamiętać w lutym:

  • 14 lutego – Walentynki
  • 17 lutego – Międzynarodowy Dzień Kota – to nietypowe święto daje świetną okazję dla sklepów zoologicznych na promocję wszelakich produktów związanych z kotami.

MARZEC

To miesiąc, w którym znowu dni stają się dłuższe i cieplejsze. Nadchodzi wiosna, a wraz z nią powiew wiosennych promocji w sklepach internetowych. Oprócz tego święta swoje obchodzą Panie i Panowie. 

Przybliżmy zatem jak prezentuje się marzec w naszym kalendarzu marketingowym:

  • 8 marca – Dzień Kobiet – od lat jest to kluczowy termin dla e-commerce, kiedy to reklamowane są produkty skierowane do kobiet jak np. biżuteria, odzież damska, ale także ogólnotematyczne jak np. książki, czy dodatki do domu. 
  • 10 marca – Dzień Mężczyzny – święto, które od niedawno staje się alternatywnym zamiennikiem dla Dnia Chłopaka, warto więc również mieć je na uwadze, planując kampanie reklamowe na marzec.
  • 20 marca – początek wiosny – pierwszy dzień kalendarzowej wiosny to dobry start dla promocji na np. produkty związane z aktywnością na świeżym powietrzu, a także motywami wiosennymi.

KWIECIEŃ

Wraz z kwietniem powoli przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych. Ponownie zaczynamy więcej spacerować, uprawiać sport na świeżym powietrzu, a także wybieramy się w pierwsze wiosenne podróże. 

Pamiętajmy o tych datach w kwietniu:

  • 1 kwietnia – Prima Aprilis – to gratka dla marketingowców z poczuciem humoru. Pole do popisu jest tu duże, dlatego mile widziane są wszelkie akcje marketingowe, które wprost doprowadzą klientów do łez (ale w tym pozytywnym sensie oczywiście).
  • 7 kwietnia – Światowy Dzień Zdrowia – to święto ustanowione przez Światową Organizację Zdrowia ma przypominać nam jak ważne jest dbanie o zdrowie i profilaktykę. Warto zatem przypomnieć o tym również i naszym klientom, reklamując wszelkie artykuły związane ze zdrowiem jak np. sprzęt medyczny do zastosowań domowych (ciśnieniomierze, pulsoksymetry), suplementy diety, czy sprzęt fitness.
  • 20 i 21 kwietnia – Święta Wielkanocne – ważne dla Chrześcijan święto stało się równie ważnym wydarzeniem w świecie e-commerce. Bliscy szykują sobie z tej okazji małe upominki, ale także dekorują dom wiosenno-świątecznymi ozdóbkami. Warto oczywiście połączyć to z ogólną akcją marketingową prowadzoną na wiosnę, dlatego kampanię świąteczną możemy uruchomić już nawet z końcem marca.
  • 23 kwietnia – Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich – brzmi wręcz jak cudowna okazja dla księgarni internetowych. Mogą one przygotować promocje na wybrane książki lub cały asortyment, czy zaoferować np. darmową dostawę.

MAJ

Zaczynamy oczywiście od weekendu majowego – grill w ogródku, a może wyjazd nad jezioro? Pomysłów na spędzanie majówki jest obecnie sporo. To doskonały sygnał dla wielu sklepów internetowych działających m.in. w branży turystycznej, sportowej, czy odzieżowej.

Jak w skrócie wygląda maj jeśli chodzi o nasz kalendarz marketingowy?

  • 1 – 3 maja – Majówka – kolejno w weekendzie majowym mamy ważne święta narodowe: Święto Pracy, Święto Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz Święto Konstytucji 3 Maja. Oprócz więc stricte kampanii majówkowych możemy pomyśleć również o akcjach promocyjnych z okazji tych świąt.
  • 26 maja – Dzień Matki – święto naszych mam to ważna dla nas data, kiedy to chcemy podziękować im za ich obecność w naszym życiu. Sklepy internetowe mogą pomyśleć o akcjach promocyjnych artykułów takich jak: kosmetyki, książki, dodatki do domu. Różnorodna tematyka mile widziana. 

CZERWIEC

Małymi krokami zbliża się do nas lato. Ludzie nie tylko skłonni są częściej planować aktywności na zewnątrz i podróżować, ale także przygotowywać swój dom na upały, inwestując np. w klimatyzację. To również ostatni miesiąc nauki w szkole przed wakacjami. To daje świetną okazję do wielu kreatywnych akcji promocyjnych i kampanii. 

Jeśli chodzi o terminarz czerwcowy pamiętajmy przede wszystkim o:

  • 1 czerwca – Dzień Dziecka – święto dla najmłodszych w rodzinie to kluczowa data przede wszystkim dla sklepów internetowych oferujących szeroko rozumiane produkty dla dzieci. Przygotujmy dla rodziców korzystne rabaty i inne akcje promocyjne.
  • 21 czerwca – początek lata – oficjalnie zaczyna się najcieplejsza pora roku. Akcję marketingową związaną z nadejściem lata możemy uruchomić tego dnia lub nawet wcześniej.
  • 23 czerwca – Dzień Ojca – po święcie mam i dzieci przychodzi święto ojców! To okazja do promowania produktów dla mężczyzn, począwszy od odzieży, przez kosmetyki, kończąc na artykułach motoryzacyjnych, czy warsztatowych. 

LIPIEC

Pierwszy miesiąc wakacji – czas wyjazdów i urlopów. To okres w roku, w którym skupiamy się głównie na relaksie i korzystaniu z obecności dobrej pogody. Nie znaczy to jednak, że dla marketingu jest to czas również leniwy, a wręcz przeciwnie. Możemy wówczas przyciągnąć klientów ciekawymi ofertami i rabatami, których nie ma konkurencja. Klienci szukają wówczas różnorodnych artykułów jak np. rowery, odzież do biegania, artykuły ogrodnicze, sprzęt trekkingowy.

Czy są jakieś warte uwagi daty jeśli chodzi o lipiec?

  • 1 lipca – Polski Dzień Psa – początek lipca to święto dla psiarzy. Z tej okazji sklepy internetowe oferujące produkty dla psów i ich opiekunów mogą uruchomić specjalne oferty promocyjne na asortyment.
  • 25 lipca – Dzień Bezpiecznego Kierowcy – to święto obchodzone jest w Polsce od 2006 roku i przypomina kierowcom o zachowywaniu bezpieczeństwa na drogach. Sklepy internetowe mogą zaś promować artykuły związane z motoryzacją, w tym takie, które to właśnie zwiększają to bezpieczeństwo kierowców. 
  • 30 lipca – Międzynarodowy Dzień Przyjaźni – to okazja na promowanie drobnych prezentów dla celebrowania relacji przyjacielskich.

SIERPIEŃ

W sierpniu z punktu widzenia świąt w Polsce obchodzimy 1-szego Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego oraz 15-tego Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny oraz Święto Wojska Polskiego. Z punktu widzenia marketingowego nie są to święta stricte przygotowane pod promowanie produktów w e-commerce, lecz nie znaczy to, że nie mogą być one wykorzystane wizerunkowo np. dla upamiętnienia poprzez wstawienie posta na Facebooku. To miły gest, który pokazuje bardziej ludzką twarz biznesu.

Poza tym sierpień to oczywiście czas na akcję “Back to School”, kiedy to młodzież powracając z wakacji, musi powoli przygotowywać się już do nowego roku szkolnego, zapatrzając się w niezbędne przybory. 

Podsumowując daty sierpniowe mamy:

  • 1 sierpnia – Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego.
  • 9 sierpnia – Dzień Miłośników Książek – choć mało znane święto w Polsce stanowi świetną przepustkę dla wszelkich promocji w księgarniach internetowych.
  • 12 sierpnia – Międzynarodowy Dzień Młodzieży – z tej okazji można pomyśleć o młodzieży, umilając im ten czas ostatnich podrygów wakacji atrakcyjnymi rabatami na produkty hobbystyczne.
  • 15 sierpnia – Święto Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny / Święto Wojska Polskiego.

WRZESIEŃ

Powrót z wakacji do rytmu pracy i szkoły. Możemy wówczas jako właściciele sklepów online pokusić się o przedłużenie akcji sierpniowej “Back to School”, jak i również przeprowadzić inne ciekawe kampanie.

  • 9 września – Międzynarodowy Dzień Urody – ten dzień aż prosi się o dedykowaną kampanię reklamową, przede wszystkim w branży kosmetycznej.
  • 22 września – początek jesieni – to czas na kolejną sezonową akcję promocyjną. Może to być jednocześnie wyprzedaż letniego asortymentu w połączeniu z wprowadzeniem jesiennych ofert. Uwagę wielu ludzi przyciągają m.in. dekoracje w kształcie dyń, liści i jeży.
  • 27 września – Światowy Dzień Turystyki – okazja promocyjna idealna nie tylko dla agencji turystycznych, ale także i dla sklepów z odzieżą i sprzętem turystycznym.
  • 30 września – Dzień Chłopaka – niektórzy będąc tradycjonalistami zostają przy tej dacie – możemy ją więc również uwzględnić w swoim reklamowym planie. 

PAŹDZIERNIK

Pierwszy prawdziwie jesienny miesiąc wręcz obfituje w różnorodne święta, bardziej znane i światowe jak Halloween, ale także i niszowe. 

Przyjrzyjmy się krok po kroku jak wygląda kalendarz marketingowy jeśli chodzi o październik:

  • 1 października – Światowy Dzień Wegetarianizmu / Międzynarodowy Dzień Ludzi Starszych / Międzynarodowy Dzień Lekarza / Międzynarodowy Dzień Muzyki / Międzynarodowy Dzień Kawy – tak wiele różnych okazji jednego dnia oferuje duże pole do manewru dla polskich przedsiębiorców. O uruchomienie promocji mogą skusić się sklepy internetowe oferujące m.in. kosmetyki i żywność wegańską, albumy muzyczne, czy instrumenty, artykuły i sprzęt medyczny, kawę i ekspresy oraz akcesoria do kawy.
  • 4 października – Światowy Dzień Zwierząt – był dzień dla psiarzy i kociarzy, teraz święto wszystkich zwierząt bez wyjątków. Promocje więc można rozszerzyć o przeróżne artykuły dla gryzoni, ryb, czy nawet dla ptaków (jak karmniki).
  • 14 października – Dzień Edukacji Narodowej / Dzień Nauczyciela – to dzień mocno zakorzeniony w polskiej tradycji, kiedy to uczniowie symbolicznie za podziękowanie w ich edukacji obdarowują radę pedagogiczną drobnymi upominkami.
  • 31 października – Halloween – zwieńczeniem października jest święto duchów wywodzące się z kultury amerykańskiej. W Polsce Halloween zdobywa coraz więcej miłośników, dzięki czemu częściej możemy zaobserwować w sklepach internetowych przeróżne kampanie reklamowe z okazji tego dnia.

LISTOPAD

Przedostatni miesiąc w roku kalendarzowym to jeden z najbardziej intensywnych w e-commerce okresów zakupowych. Klienci nie tylko przygotowują się już powoli do świąt i zimy, ale także szukają atrakcyjnych ofert z okazji Black Friday / Black Week, głównie na elektronikę. 

Jak wygląda grafik marketingowy w listopadzie?

  • 11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości – choć jest to święto narodowe to jednak coraz częściej brane jest również pod uwagę przez marketingowców.
  • 28 listopada – Black Friday – prawdziwe święto zakupów, obchodzone na skalę globalną, podczas którego możemy to liczyć na duże zniżki i wyprzedaże. Od kilku lat promocje rozłożone są już na tydzień przed tym dniem (Black Week), a nawet i na cały miesiąc. Wtedy klienci coraz częściej rozglądają się za artykułami o większej wartości, głównie za elektroniką jak np. telewizorami, komputerami, smartfonami itd. 

GRUDZIEŃ

Początek grudnia wprawia nas już w świąteczny nastrój, gdy w ferworze przygotowań i porządków zaczynamy myśleć o dekorowaniu domów, choinek i również kupowaniu prezentów dla swoich bliskich i przyjaciół. Cały więc okres począwszy od 1 grudnia do 23 grudnia skupiony jest wokół jednej wielkiej akcji promocyjnej pod tytułem – Święta Bożego Narodzenia. 

Nie znaczy to jednak, że w terminarzu grudniowym nie ma innych specjalnych dat:

  • 1 grudnia – Cyber Monday – stanowi naturalne przedłużenie dla listopadowej akcji Black Friday. Możemy, więc do tego czasu zostawić promocje w naszych sklepach dla spóźnialskich albo uruchomić całkiem inne. 
  • 6 grudnia – Mikołajki – Dzień św. Mikołaja to preludium to zbliżających się świąt. To również czas kiedy obdarowujemy bliskich skromnymi podarunkami. Warto pomyśleć o np. uruchomieniu darmowej dostawy.
  • 21 grudnia – początek zimy – promocje z tej okazji możemy połączyć z akcjami poświątecznymi / noworocznymi. 
  • 24 grudnia – Wigilia Bożego Narodzenia 
  • 25 – 26 grudnia – Święta Bożego Narodzenia – marketing świąteczny najlepiej uruchomić wraz z początkiem grudnia, po szale zakupowym związanym z Black Friday. 
  • 31 grudnia – Sylwester – nic nie stoi na przeszkodzie, by noworoczne kampanie reklamowe odpalić niczym fajerwerki jeszcze przed nadejściem północy.

Jak widać kalendarz marketingowy 2025 jest wypełniony po brzegi komercyjnymi, a także mniej znanymi świętami. Jak to mówią – dla każdego znajdzie się coś fajnego. Istotne jest, by odpowiednio wcześnie rozpocząć działania – przygotować materiały promocyjne, a następnie uruchomić wszelkie kampanie na social media, czy w wyszukiwarce za pomocą Google Ads.

Oczywiście musimy uwzględnić również branżę, w której działamy i sezonowość, która w niej występuje. Działalności skupione np. wokół sezonu letniego największym zainteresowaniem cieszyć się będą od wiosny do końca lata, co jednak nie oznacza, że działania marketingowe nie mogą być prowadzone również poza sezonem. Wraz z rozwojem branży e-commerce konsumenci stali się coraz bardziej świadomi, a poza tym mają stały dostęp do ofert przez cały rok. Nic w końcu nie stoi na przeszkodzie, by latem kupić buty zimowe, a zimą namiot, czy opony letnie do auta. Wyciągnijmy przede wszystkim wnioski z poprzednich lat i z każdym rokiem ulepszajmy swój biznes. 

Paweł Maciejewski
Specjalista ds. pozycjonowania