Pomimo rewolucji w marketingu internetowym wiele problemów pozostało dalej nierozwiązanych, a firmy wciąż zadają sobie te same pytania – jak i skąd pozyskiwać nowych klientów? W jaki sposób ich obsługiwać, żeby byli zadowoleni, a współpraca przynosiła korzyści? I wreszcie – jak budować lojalność wobec marki? Te pytania to tylko część dylematów, z jakimi muszą zmierzyć się współcześni przedsiębiorcy. Dlatego dzisiaj SEO musi nadążać za bieżącymi zmianami technologicznymi i jednocześnie dawać odpowiedzi na rzeczywiste wyzwania biznesowe.
Od wielu lat eksperci z branży ostrzegają przed ciągłymi zmianami algorytmu wyszukiwarki, które powodują kolejne „fale Tsunami” w poszczególnych branżach i usługach. W kompan.pl dostosowujemy się do ewoluującego rynku i ciągłych zmian algorytmu – dlatego naprawdę pomagamy firmom rozwijać swój biznes w sieci.
Trochę statystyk
Do tej pory obsłużyliśmy kilka tysięcy firm. Nieustannie obserwujemy rynek i jego potrzeby, śledzimy trendy i dostępne narzędzia marketingu internetowego. Idziemy z „duchem marketingu”, ale nie zapominamy, że pewne zasady pozostają niezmienne. Na przykład te, które są podstawą naszej działalności i w ogóle zasad SEO, że każda strona musi być widoczna dla osób, które szukają informacji o znajdujących się na niej oferowanych usługach lub samej marce. Jeśli nie możesz znaleźć strony w sieci, to tak jakby nie istniała – oczywiste. Ale?
Jak szukamy, czyli telewizor vs. jaki telewizor kupić?
Obecnie większość użytkowników Internetu poszukuje rozwiązań problemów lub odpowiedzi, pytając o to wyszukiwarkę wprost. Kiedyś zapytanie brzmiało „telewizor”, potem „telewizor hd” – za każdym razem otrzymywaliśmy listę odnośników do różnych telewizorów. Dziś internauta pyta: „jaki telewizor kupić 4k czy full hd?” i oczekuje doradztwa oraz bardzo kreatywnej (a często też interaktywnej) odpowiedzi. Zmiana podejścia powoduje, że wyszukiwarka musi działać intuicyjnie, bo gigantycznie zwiększyła się ilość i różnorodność zapytań. Jednocześnie faktem stało się zróżnicowanie wyników dla różnych odbiorców, którzy teoretycznie zadają takie samo pytanie. Żeby odpowiedzi były traktowane przez użytkowników jako trafne, muszą być dopasowane do ich preferencji. Z kolei preferencje opierają się na danych z historii zapytań, geolokalizacji i dopasowania behawioralnego (wiek, płeć, zainteresowania). Wszystkie te składniki powodują, że wyszukiwarka jest dla każdego nieco inna, mimo że pytamy podobnie lub wręcz tak samo. Słowem – jeśli pytanie „jaki telewizor kupić 4K czy full hd?” będzie zadane przez 50-letniego mężczyznę z dużego miasta, który na co dzień przegląda wiele stron z informacjami i takie samo pytanie zada 20-letnia kobieta z małej miejscowości, która interesuje się designem, to obydwoje otrzymają różne wyniki w wyszukiwarce.
Prawdopodobnie będą to wyniki przygotowane bardziej „pod nich”, ale jednocześnie producent i dystrybutor będą się musieli natrudzić, żeby do nich dotrzeć.