Content marketing – czy warto?

Content marketing – czy warto?

Wartościowe treści – ulubieńcy Google

Przybliżając pokrótce usługę SMARTSEO oferowaną przez kompan.pl i służącą do lepszego pozycjonowania stron internetowych, wspominaliśmy o wysokim stopniu skomplikowania algorytmów wyszukiwarki Google, które są w stanie znacznie obniżyć ranking strony ze względu na automatyczne „upychanie” na niej słów kluczowych i linków. Narzędziem, które pozwala na dobre pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, jest właśnie content marketing, czyli wartościowe, merytoryczne i oryginalne treści na niej zamieszczane.

Content marketing – tu liczy się słowo

Copywriter SEO lub content copywriter to stosunkowo nowy zawód, który powstał w odpowiedzi na potrzeby współczesnego świata przenoszącego się w znacznym stopniu do rzeczywistości wirtualnej. Osoby sprawnie posługujące się piórem, dziennikarze lub pisarze są obecnie intensywnie poszukiwani na rynku marketingu internetowego właśnie ze względu na korzyści, jakie dobre treści mogą przynieść stronom internetowym. Do najważniejszych z nich należą:

  1. Budowanie wiarygodności i zaufania do marki
    Prezentując swoim klientom poprawnie napisane, merytoryczne treści, znacznie zwiększamy wiarygodność firmy jako specjalizującej się w danej dziedzinie, co skłania ich do kolejnych wizyt i wyboru właśnie naszego produktu.
  2. Zyskanie wiernego klienta
    To, co obecnie liczy się najbardziej w marketingu internetowym, to pozyskanie klienta coraz bardziej wymagającego i świadomego mechanizmów reklamy. Jeśli zainteresują go wysokiej jakoś treści na naszej stronie, powróci na nią sam – nie będzie skłaniany do tego nachalnymi promocjami i banerami reklamowymi.
  3. Generowanie ruchu na stronie
    Kolejnym elementem zwiększającym widoczność i pozycję w wyszukiwarkach jest ruch organiczny na stronach będący bezpłatną reklamą wykazującą tendencję do wysokiego współczynnika konwersji, na czym obecnie najbardziej zależy firmom. Jeśli treści z naszej strony będą na tyle interesujące, że użytkownicy sieci sami będą je rozpowszechniać dalej, nasza firma może tylko i wyłącznie na tym zyskać.
  4. Podwyższanie pozycji w Google
    Nie tylko oryginalne i unikatowe treści pomagają wywindować stronę na lepsze pozycje w wyszukiwarce. We współczesnym marketingu liczą się także wspomniane wcześniej zalety merytorycznych i interesujących tekstów, wpływających na autorytet marki i dobre, zaufane relacje z klientami.
  5. Zwiększenie zysków
    Główny cel inwestowania w dobry content marketing – bez nachalnej i niechcianej przez klientów reklamy, ale poprzez umiejętne docieranie z treściami, które rzeczywiście mogą zainteresować.

Jak znaleźć dobrego copywritera?

Wszystkie powyższe wartości interesujących i oryginalnych treści na stronie zachęcają do znalezienia profesjonalnego copywritera, który zadba o dostarczenie właściwego contentu. Ze względu na szybki rozwój tego zawodu możemy w sieci znaleźć tysiące serwisów, grup i ogłoszeń copywriterskich. Chcąc jednak zaoszczędzić czas i uniknąć rozczarowań, warto skupić się na platformach zrzeszających sprawdzonych i zweryfikowanych przez wcześniejszych klientów autorów. Taką platformą jest m.in. tekstkombinat.pl pozwalający klientom kompan.pl korzystać ze współpracy z ponad 1000 copywriterów specjalizujących się w różnorodnych tematach. Dzięki systemowi weryfikacji pracujemy z fachowcami w swoich dziedzinach, co pozwala na szybkie dostarczenie merytorycznych treści: od tekstów SEO i opisów produktów, po artykuły sponsorowane i teksty specjalistyczne. Cechą wyróżniającą tekstkombinat.pl spośród innych tego typu serwisów jest system aukcyjny, w ramach którego klienci zamawiający teksty określają maksymalną kwotę, jaką mogą za nie zapłacić. Ostateczna kwota zależy od decyzji copywritera o cenie, za jaką napisze dany tekst. 

Czy warto inwestować w content marketing?

Klienci dopiero rozpoczynający swoją przygodę w świecie sprzedaży internetowej często kwestionują sens zatrudnienia profesjonalnego copywritera, uważając, że sami doskonale poradzą sobie z generowaniem właściwych treści na stronę. Zważywszy jednak na ograniczenia czasowe, tendencje w rozwoju marketingu internetowego, a wreszcie fakt, że sieć nie wybacza i potrafi boleśnie wytknąć brak profesjonalizmu, warto myśleć o tym już w momencie planowania budżetu naszego przedsięwzięcia.

Warto posłużyć się przykładami wzrostu czasu spędzanego na stronach do ponad 17 minut:

  • angażujący klientów content Wirtualnego Przedszkola wzmacniającego więź z matkami i dziećmi
  • projekt „Otwórz miasto” firmy Heineken, skierowany do aktywnego uczestnika miejskiego życia, budujący świadomość marki.

Udowadniają one w praktyce, że dobry, umiejętnie publikowany content marketing może przynieść nam same korzyści, a jego brak – wyłącznie straty i kiepskie opinie. 

Content marketing w 2016 roku

To właśnie powstawanie wartościowych i spersonalizowanych treści w celu podwyższania wyników sprzedaży jest wymieniane przez specjalistów marketingu jako najważniejszy trend w roku 2016. Ze względu na rosnącą popularność filmów wideo część tego typu treści będzie przekazywana za pośrednictwem tego kanału komunikacyjnego. Przewidywana jest także tendencja odchodzenia od popularnego storytellingu na rzecz krótkich, zabawnych anegdot. Ciekawie może rozwinąć się rynek reklam płatnych ze względu na powszechne niemal stosowanie AdBlocka, który z jednej strony zahamował wzrost sprzedaży, a z drugiej – wymusił na branży marketingowej konieczność przeorganizowania dotychczas stosowanych metod. Warto więc śledzić, na jakie nowe pomysły wpadną agencje marketingowe.